lördag 5 mars 2011

Vår och graviditeten fortskrider



Idag är jag gravid i vecka 27+0, eller 28 som det kallas. Är inne på månad sju och det känns bra att ha två tredjedelar avklarade! Fogen känns mindre idag - me like! Det firade jag med att spåra med Nitro. Spåret låg på fällt, som en fyrkant: 150 meter, vinkel, 100 meter, vinkel, 150 meter, vinkel och sista sträckan 100 meter = ca 500 meter. Det blåste en del och spåret fick ligga i drygt en timme. Med oss hem fick vi 5 av 6 pinnar. Jag är nöjd och Nitro är trött. Känner att det är dags att jobba med konditionen på honom och mig med för den delen! Kom på att om jag har linan halvt runt bakom ryggen, så gör det inte lika ont i fogen när han ångar på i spåret! Bäst av allt var nog solen och vårvärmen, +6°C!!!



Husse var på rävjakt i Ljungby fram till lunch. Räven var listig och klarade sig. Nu kommer han strax hem och då ska vi jobba i bygget! Sätta upp de sista stuckaturerna i barnrummet och påbörja matsalen står på schemat! Tvättmaskin och diskmaskin går så klart samtidigt!

Inga kommentarer: