onsdag 23 mars 2011

Ja visst gör det ont när fogar brister

Är detta Vilda och Nitros framtid månne?

Fogen i mitt bäcken har inte varit på humör idag. Kände redan igår kväll att det gjorde ont. Men vad ska man göra? Skönt att veta att det inte är skadligt att fortsätta att röra på sig. Jag vet inte varför det känns mer vissa dagar, men det gör det. Nu får det vara färdig klagat!

Lydnad
Lille svartfot börjar visa att träning ger färdighet! Är det så enkelt? Klart att det är:) Framförgåendet går nu så bra att det börjar likna "gå framför" på frammåtsändandet! Stolt matte!!! Platsen känns bättre och bättre. Igår tränade jag med en annan hund och denna sprang upp från platsen och sprang fram till mig och ville leka. Nitro fick inte en lång hals, utan låg snällt kvar.

Idag tränade vi i Boulehallen. Ny hund med förare var med med det störde inte min kille nämnvärt. Lite läskigt på platsen eftersom hans matte la om honom hela tiden pga ljud. Men Nitro låg kvar. Allt fungerade fin fint idag och nu kan han snart även stanna i framförgåendet!

Hoppas på att resten av veckans träning kommer kännas lika bra! På lördag morgon smäller det - debut i appell spår!

Renovering
Pärlsponten till trappan är nu grundmålad samt målad med lackfärg (vattenbaserad såklart) första gången. Den kommer sättas på plats i helgen! När den är på plats, kan vi sätt upp den sista biten stuckatur i matsalen.

Husse är nästan klar med väggen och golvet där bokhyllan ska byggas in. Mycket special och pyssel, men det blir bra. Därefter kan vi även där sätta upp den sista biten Stuckatur i vardagsrummet. Sen blir det spackling och målning för hela slanten! Tänk så många olika moment det blir i renoveringen. Vi som "bara" skulle...

Nu blir det lopplådan för mig!

1 kommentar:

Malin sa...

Nitro och Alice var riktigt duktiga när min hund stökade runt. Jag är säker på att det kommer gå toppen på tävlingen. Ni är bra!! :)