måndag 21 mars 2011

Åter igen efter magsjuka och förkylning

Vaknade på måndagsnatten och var magsjuk. Inget kul alls. Kunde till sist gå och lägga mig igen och vaknade superförkyld med hosta... Fick vara hemma hela veckan och kurera mig och magen. Magen mår prima. Den sparkar och rör mycket på sig just nu. Foglossningen gav med sig helt nu när jag legat i sängen i 4 dagar. Men efter en enkel lydnadsträning på torsdagen så var den åter på plats.

Husse har varit i Sälen torsdag-söndag och åkt skidor. Jag och vovvarna har hart utflykter på förmiddagarna (fre-lör) för att sen stupa i säng på kvällarna. Tur de inte kan klockan och kan berätta hur tidigt vi lagt oss...

Igår söndag var jag och Nitro på jaktapporteringskurs i Blekinge. Jag passade även på att hämta ett blocketfynd i form av en oval spjälsäng från IKEA i just Blekinge. Nitro har vilat från jaktapportering sen förra kursen och han hade nu tänt till ordentligt. Han kokade över av energi och vilja att hämta alla Dummys. Inte låta de andra hundarna ta sina... Här ska tränas med andra ord!

Husse är hemma och nu ska det läggas mycket tid på renovering. Ikväll ska jag måla pärlsponten till trappan och Husse ska göra klart sockeln till den platsbyggda bokhyllan.

Nu väntar just renoveringen!

1 kommentar:

Malin sa...

Jätteroligt var det! :) Jag blev helt impad av hur bra han gjorde ifrån sig. Häftigt att se.
Visst är det väl så att hundarna minns, men jag trodde inte att det skulle gå så fort att plocka fram det igen.
Ser fram emot morgondagens träning tillsammans!