söndag 13 mars 2011

Hur lång tid kan det ta...




...att sätta upp stuckaturer? Den ena vinkeln är konstigare än den andra och så ska det mönsterpassas och så... Husse sliter på kvällarna och jag assisterar. Nu är det nära. Barnrummet är klart. Matsalen är klar förutom vid den platsbyggda/inbyggda bokhyllan. Matsalen är också klar förutom vid trappan, som först ska kläs med pärlspont, som först ska kapas och målas... Men snart är alla stuckaturer mellan vägg och tak uppe! Därefter ska dekor-stuckaturen i taket upp i vardagsrummet... Sen ska allt spacklas och slipas ett par gånger för att sen sen målas ett par gånger... Därefter kan det tapetseras! Phu, nu blev jag trött!

Appell spår - here we come!

Vi har kommit med på appellspår i Eslöv den 26 mars. Vi tränar som tusan inför det och det kan gå vägen med en uppflyttning. Spåra kan han även om allt kan hända. Lydnaden är lite mer oklar. Vi tränar på och just nu har vi poäng på allt (utom framförgående) på träning i alla fall... Allt känns bra, frågan är bara om det håller på tävling. Gör det inte det, så får vi träna mer och anmäla oss till nya tag i Bjuv den 1 maj.

I redags spårade vi på äng, ca 700 meter långt och med alla 5 föremål med hem! Är riktigt nöjd med den svarte! Därefter blev det lydnadsträning på Rönne HU samt lite slalom och kontaktfällt. Till och med Vilda dammades av, men hon hade svårt att se hinderna för all päls i ansiktet... Klippning måste bokas!

Magen lever om

Just nu är det livat i magen. Pälslös sparkar, knuffas och vänder sig hela tiden. Kul är det att känna så mycket. Tiden går fort och i morgon går jag in i vecka 28+0 eller vecka 29 som det kallas. Det betyder att det "bara" är 11 veckor kvar till dagen D! Tiden går fort! Jag mår fortfarande prima. Lite foglossning och tränings-/växtvärk i ligamenten i nedre delen av magen. Men jag ska inte klaga. Gör vad jag vill, men kanske inte i samma tempo längre.

Nu ska vovvarna och jag åka till Söderåsen lydnadstävling och titta! Husse jagar räv i Småland!

1 kommentar:

Malin sa...

Heja er! Ni kommer att fixa tävlingen galant - det tror jag. :)
Ha en skön söndag!

Vi ses!