söndag 27 februari 2011

Taket i bygget = Målat

Igår och idag målade jag och Husse taket i bygget. 70 m2 tak är nu vitt och vackert! I morgon börjar vi arbetet med att sätta upp stuckaturerna (typ taklister) i alla tre rummen. Det kommer ta ett par dagar, kanske hela veckan eftersom det är många hörn där det ska kapas med gersåg. Om nu någon trodde att vi har hörn som är 90° vinkel, så trodde ni fel... Man får kapa och testa och sen göra om och göra mer rätt... Men fint kommer det att bli!

Tapeten till barnrummet är beställd och tapeten till de andra två rummen beställs i morgon. Tapetseringen kommer vi att lägga på målarna efter att det dök upp ett ekonomiskt bidrag från svärföräldrarna - TACK! Den tiden kan vi istället lägga på fönster och trappa!

Hund
I går spårade vi på fält med Nitro. Han gick på som en ångvält och när det blev lite uppför ville min fog i bäckenet inte vara med. Husse fick ta över en bit och sen kunde jag ta över igen. Fasiken så arg jag blir... Jag vill ju! Nästa gång vi ska spåra, så ska han få äta en halv falukorv innan start så får vi se om han sänker farten...

Gammal bild på Vilda.
Just nu är hon "långhårig" och väntar på att matte ska boka klippning!

Vilda spårade också, men hon har inte så brått... Men hon uppskattade ett eget spår som jag gått ut tillsammans med två katter!

På kvällen var det målplaneringskväll på klubben. Trevligt som vanligt och många mål blev uppsatta! Mina mål står här till höger under respektive hund.

Gravid
Idag har vi tittat och provgått en komps vagn och bestämt oss för att köpa en "Baby Traveler" modell "Amsterdam" på Babyproffsen. Är liten, lätt och smidig samt går in i baksätet på bilen.
Liggdelen i!

Sittdelen i!

Vi var även hemma hos ett par andra bekanta och hälsade på. Trevligt var det och efter att Hussarna pratat en stund, så ska de nu gå på Sökföreläsningen på klubben i maj! Bra med pålästa figgar:) vi fick med oss massor med mamma- och babykläder hem, tusen tack!

Nu väntar ett bubbelbad och sen sängen!

Inga kommentarer: