torsdag 17 februari 2011

Fri kvinna


Snygg vas med gravyr samt termos m gravyr fick jag nu när jag lämnade styrelsen.

Gravyren på termosen!

Idag var det årsmöte på klubben. Jag gick dit som ordförande och åkte hem som en fri kvinna! Så farligt är det kanske inte, men det ska bli skönt att inte vara den som måste ta i allt som ramlar in oavsett vad och när det är. Helt fri är jag inte. Jag är sammankallande i valberedningen. Men nu ska det tränas och tävlas hund och så ska jag bli mamma så klart!


Vildas fina pris!

Vilda hade sprungit till sig 1:a pris i Agilitybarometern, Large. Inte så svårt eftersom vi var ensamma i klassen, men ändå! Nitro får begrunda hennes pris och vänta tills nästa år, för då ska minsann han ha priser på årsmötet! Helst i både Agility och i bruks.

På tal om bruks, så är Nitro och jag nu anmälda till appellklass spårtävling i Eslöv den 26 mars. Om vi är klara? Nä, det kan jag inte påstå, men ibland måste man kasta sig ut i okända marker och se vad som händer, eller? Spåra kan han. Men sen finns det lite att fila på i lydnaden kan man säga... Men jag ser det som en test på var vi är i träningen!

Status:
Spår - Behöver spåra mer på stubb/äng
Budföring - Han har ett hum om vad han ska göra, men det är ej befäst. Behöver tärna med nya personer.

Plats - Bra! Men behöver träna med andra hundar på andra ställen.
Linförighet - Bra!
Framförgående - Hm... känns som om han inte alls kan det...
Läggande - Funkar med DK idag. Behöver jobba bort det.
Inkallning - Bra!
Apportering - Bra! Behöver träna på rutin med att jag får apporten av TL.
Hopp - Bra. Men behöver få mer rutin.

Ok stämpel på magen
Var på MVC idag och fick en ny ok-stämpel på magen. Blodtyck, blodvärde och magmått var ok. Nästa besök är om tre veckor och då ska jag dricka en sockerlösning och sen sitta och vänta i två timmar... Lämna ett blodprov och sen gå hem. Jag längtar, eller not.

Natti!



1 kommentar:

Anonym sa...

Mot nya mål i livet, måste kännas kul/MO