tisdag 8 februari 2011

Agility för hela slanten!

Jag och Nitro har varit på helgkurs i Agility för Annica Aller. Vilken fantastisk instruktör hon är! Vi var åtta ekipage, tre rena klass 1 ekipage, ett i klass 1/2, ett i klass 2/3 samt tre i klass 3, ett av dessa är dessutom kvalat till SM. Vi körde samma övningar och alla var nöjda och fick ut mycket av dem! För det krävs det planering och känsla. Jag tror att vi alla åkte hem med en känsla av att just vi och våra hundar är duktiga! Hörde till och med något om att någon nu var närmare att söka till landslaget!!!

Nitro skötte sig. Springa fort och göra hinder på vägen är helt klart något för honom. Annica hittade vad som felar i vårt slalom och det ska tränas om, eller tränas in på nytt sätt. Nitro visade att han kan släpp på hinder som bjuds på ett lätt sätt. Nu ska vi lära in släpp på svårare hinderkominationer. Vipp och balans gick super! Är självklart inte klart, men går över förväntan med tanke på den lilla träning han fått! Jaako-svängar har jag inte förstått mig på tidigare, men kan jag dem bättre och jag kan se var jag ska använda mig av det! Mycket har vi lärt oss!

Bjuder på lite filmer!








20 000 besökare
Idag passerade min blogg 20 000 besökare sen jag startade den! Känns lite galet, men så är det! Tänk om jag fått 1 kr/titt!!! Drömma går ju:)



Magen växer
Just nu växer magen så det knakar. + 8 kg ligger jag på nu och är i vecka 24 (23+2). Det är alltså "bara" 16 veckor kvar till dagen d. För den som är nyfiken kan jag då berätta att det även bara är 15 veckor kvar till Göteborgsvarvet som är veckan innan:) Jag fick lite känning av foglossning på kvällarna efter agilitykursen... Kanske inte så konstigt... Men det gick tillbaka på nätterna och jag var återställd på morgonen igen. Får hoppas att det håller i sig med snabb återhämtning!

Ikväll är det tisdag och Husse putsar i bygget. Är det sista putskvällen? Hoppas på det, så vi kan boka tapetseraren! Själv så är det ta det lugnt på schemat! Skönt!

Inga kommentarer: