onsdag 23 februari 2011

Tiden rusar iväg!

Tiden går fort, fort just nu. Jag hinner precis lära mig att jag är gravid i vecka 25 för att komma på att det varit lördag och att det nu är vecka 26! Vi har hunnit med massor sen förra inlägget:

Fredag
Vi tittade på tapetprover i ca 1,5 timme. Hittade nog vad vi sökte.

Tapet till barnrummet.





Tapet till matsalen.


Tapet till vardagsrum



På kvällen lagade vi pastasallad till 20 personer var tanken, men det visade sig räcka till 33 personer! Jag testade även ett recept från ICA-Kuriren (vuxenpoäng på det... ) på en jätte semla.



Lördag
Klubben bjöd oss instruktörer och hjälpare på en inspirationsdag med Maria Venhammar. Temat var belöningsträning och bestraffning. Ämnena var mycket intressanta och jag fick tänka till en hel del. Har fortfarande en del tankar som inte landat. Maria är en underbar person som har mycket personlighet och mycket kunskap. Står för vad hon säger och kan det där med pedagogik!

Hem och kastade mig i duschen och sen iväg på middag med 4 gravida magar, en nyförlöst mamma och en mamma till en son på 8 månader + 6 respektive = 12 personer! Knytkalas var det och kul hade vi! Tror ni att vi pratade baby, eller? Kl 01.00 tog vi oss hemåt och gissa om jag slockande direkt?!

Söndag
Fick upp 07.00, alldeles för tidigt enligt mig. Men kl 08.00 styrde vi kosan mot Ullared. Tre gravida magar + tre respektive i en inlånad bil med plats för 7 personer. Inge kö in till varuhuset, utan nästan tomt! Vi körde raka vägen in på babyavdelningen - suprice! och fyndade massor! Täcken, kuddar, nappflaskor, lakan, påslakan osv. Där efter tog vi oss vidare och fyndade en hel del annat: Ljudböcker, elvisp, tvättmedel, hundgodis, hundbajspåsar, underkläder osv. När vi kom hem, så slocknade jag direkt!

Måndag
IKEA here we come! Billy bokhylla ska byggas in i vardagsrummet så att det blir en hel vägg. Mindre plats för damm och snyggare enligt mig! Vi tittade och mätte och funderade. Var nöjda med turen och fick givetvis med oss en del annat hem...

Tisdag
Jag vaknade kl 07.00 och kom på att det var tisdag och att jag borde varit på vattengympa... Det är inte en undanflykt, utan sanning! Jag får en ny chans på torsdag morgon.

På kvällen åkte vi till IKEA igen i lånad STOR bil som rymde det vi skulle ha. IKEA visade sig från sin bästa sida och allt fanns på plats! Vi har nu massor med hyllmeter bokhylla att fylla. Allt innanför glasdörrar, så dammet får kämpa för att ta sig in, hi, hi!

Onsdag
Idag onsdag var det hundtärning i boulehallen kl 20.45-22.00. Inge tid för gravida, men idag fick vi träna med Sara om var ensam så jag var hemma 20.00 igen!

Nu ska jag slöa i sängen!

Inga kommentarer: