tisdag 15 februari 2011

Ligger back...

Här ligger jag back se jag... Jag har nu tagit mig i kragen och laddat ner bilder och filmer från digitalkameran. Så nedan kan ni se ett sent inlägg om agilitykursen för Annica Aller med tillhörande filmer.






Vilda 7 år idag
Lilla Vilda Matilda fyller 7 år idag. Kan ni tänka er att det är 7 år sedan vi fick veta att hon var född, men nya stjärna. Stjärna är hon för oss, så länge vi inte ska träna/tävla ihop. Just nu ligger hon i korgen och kalasar sakta på ett grisöra. Nitros grisöra är slut sen länge...





Nitro går från klarhet till klarhet!
Agility gillar han och det kommer han att bli riktigt bra på. Spåra kan han, även lite på asfalt! Men uppletande har vi "bara" tränat grunden på. Raka slag, hämta och kom in och lek. Det har gått bra och vi har utökat till att köra med två "linjetag" ute från början. Tomslagen kommer av sig själv och han är lika glad ändå! På träningen i söndags bestämde jag mig för att testa en hel ruta (nästan hel ca 40 meter i basen och 50 meter djup) med fyra föremål ute. Hur gick det då? Skitbra!!!!! Vilken hund jag har!!!!!

På lydnadskursen i lördags testade jag att ställa Nitro vid inkallning och han tvärnitade! Med hjälper så klart, men ändå!!! Nu ska jag förvalta det och forma det till ett moment.

Jag har bivit så inspirerad att jag funderar på att anmäla mig till appellklassspår nu i mars/april. Vi får väl se:)

Magen frodas
Magen växer så att det bokstavligen knakar just nu. Ligga på mage är uteslutet:) Kroppen mår bra, men jag har känning av foglossning fram. Inte skönt, men än så länge känns det mest när jag varit mycket aktiv på dagen men det går över på natten och på morgonen vaknar jag utan känning av det. Idag var jag på vattengympa och det gick bra. Men ikväll så känns det såklart...

Det sparkar och har sig mycket nu. Men så fort Mats lägger handen på magen, så blir det stilla. Han har fått känna på ett par skarkar, men inte som jag som känner dem nästan hela tiden.

Bygget
Renoveringen fortskrider. I morgon kommer målarna och börjar bredspackla väggarna. Ska bli skönt. Nu har vi börjat bygga istället för att riva! Taket ska målas och sen ska vi sätta upp stuckaturerna och måla taket. Där efter är det tapetsering!!!

Nu ska jag elda lite till i kaminen, så att målarna inte förfryser i morgon:)



Inga kommentarer: