söndag 22 augusti 2010

Tävlat

Idag var Vilda och jag och tävlade agility i Kungsbacka. Nitro var så klart med och vi tränade fritt följ, sitt och ligg kvar, läggande under gång, inkallning, ingångar, slalom och så lite hopp och platt i olika kombinationer. En Bordercollie smet från sin matte när Nitro och jag tränade på framhoppningsbanan och vrålskällde och sprang mot oss. Nitro tittade på den, sen på mig och sen hoppade han vidare!!! Vilken vinst!

Hopp 2
Vilda var inte på innan start. Men hon kickade igång en liten bit in i loppet. 0 fel och vi klarade tiden med ca 6 sekunders marginal. Kanske pinne tänkte jag, men nix pix... Placering 5 och det delades ut 2 pinnar...

Agility 2
Vilda var fortfarand inte på g... Tiden var jätte tight och ingen Vilda bana. Så jag valde att starta, men ta det lilla lugna. Vet ej placering, men noll hinderfel och säkert massor med tidsfel.

Nu återstår tre tävlingar, sen är tävlingsåret 2010 till ända!
Nästa år är det två vovvar i familjen Agrell som ska tävla! Undra hur det ska gå?

2 kommentarer:

Malin sa...

Jag har sett att det funkar. ;)

Malena sa...

Problemet med min gubbar är att han inte äter den typen av mat. Han bygger och vill gå UPP i vikt... Du vet han lider inte av samma problem utan tvärt om... Så skulle man haft de!!!
Men de mesta är nog den gammla vanan att lage de vi är vana vid... Men nu ska vi se om jag kan få fart på saker och ting. Har köpt en ny kokbok så nu ska de minsann bli andra bullar av!! Jag ska springa milen på nyårsafton med en BRA tid utan att vara helt färdig när jag går i mål!! De e målet just nu och jag SKA komma i mina jeans jag hade i vintras!!! ;) Nu J*****, hihi