måndag 16 augusti 2010

-13,2 kg

Bilden är från mars 2009 då jag fyllde 30.

Idag var det invägning på jobb. Direkt efter semestern skulle vi väga in oss och ha gått ner det man borde, dvs 2 hg/14 dagar under sin semester. Jag låg i torsdags ca 1,5-2 kg över... Men med mycket Nutrilett (eller minimalt med kalorier) och en del träning, så gick det ihop sig!!! Jag vägde in mig på exakt 71,7 kg precis som jag skulle, inte ett gram för lite/mycket!!!

Så nu har jag gått ner 13,2 kg och gått från FETMA på mitt BMI till ÖVERVIKTIG. Kanske inte så upplyftande eftersom jag känner mig smal, men överviktig låter kanske något bättre ändå.

Planen nu är att gå ner 0,4 kg/vecka fram till jul och då nå mitt mål 64,9 kg. Varför just 64,9 kg? jo för då har jag gått ner 20 kg:) Så nu är det slut med vin och goda drinkar på trädäcket och gott i soffan. Nu är det 1500 kalorier om dagen som gäller!

6 kommentarer:

Jessica sa...

Grattis till fina prestationer på viltspår och MH! Lycka till med dieten med! Jessica/Bergandenskennel

Ulrika A sa...

Kanonbra jobbat! Jag har själv slarvat rätt mycket i sommar och blev varse det när jag fick foton på mailen idag. De ska upp på kylskåpet...

Jenny sa...

Strongt!

Malin sa...

Heja,heja!!! :)

Anonym sa...

BRA JOBBAT!!! Sätt in en bild på dig nu så vi får se hur himla duktig du är!!!! Kul o jämföra nu och då!!! =)

Anonym sa...

PS glömde skriva att det var Sara m Kiron som skrev! =)