onsdag 18 augusti 2010

Inspirerad

Har nu jobbat i tre dagar efter semestern och redan helt inne i gängorna igen. Det är så mycket enklare att vara duktig med maten när man har fasta tider i sitt liv, som på jobbet. Lite tråkigt men sant.

Idag var jag i svampskogen och fyndade! En hel del kantareller blev det! Mums!

Klubbat
Igår var jag på klubben och tränade lite lydnad och agility med Vilda och Nitro.
Vilda kan köra slalom superfort på klubben. Ska "bara" få henne att även göra det på tävling... Blir nog inte det lättaste, men försöka kan man ju!

Nitro hittar ingången fint till vänster-slalom nu om jag är med framme. Snart dags att börja träna att jag är bakom honom för att sen kunna lägga in även höger-slalom. Han har själv börjat öka farten nu och det känns fin fint!

Nitro gillar att träna lydnad, konstiga hund:) Fotgåendet går verkligen framåt och han har helt rätt attityd! Kanske inte alltid helt rätt position. Attityd och position ska ju gå hand i hand, men attityd går helt klart före i min värld! Stadgan fungerar bra i både sitt och ligg. Jag har påbörjat dold plats lite smått och det verkar fungerar bra, även om labbehalsen blir lång! Vi får till snabba läggande på stället och framför och nu har jag börjat lägga in rörelse i dem. Apporteingen går bra förutom att han har svårt att sätta sig med apporten i munnen. Men vi tränar vidare på det. Hopp-sitt är också påbörjat och känns bra.

Vi behöver ta tag i Tandvisning, Framförgående, Ställande under gång och Kryp. Sen är vi på god väg mot appell och lydnadsklass 1. Planen är att debutera till våren 2011. Och vi i vår träningsgrupp har boka inomhusträning 24 onsdagar från oktober tom mars!!!

Nu ska någon i Midsomer mördas och jag äta popcorn! (Jag har kalorier kvar att äta upp idag:)

Inga kommentarer: