fredag 6 augusti 2010

Dubbelt guld i skogen


Nitro har tappat sitt bärnstenshalsband. Börjar tro att han är en hund som inte kan ha det pga att han haft sönder det två gånger och nu tappat det. Vi tog för givet att han tappat det hemma hos "Mormor" när de passade honom i onsdags. Så idag bet jag i det sura äpplet och letade på deras "lilla" tomt... 3 000 m2 djungel är vad det är. Mysigt som tusan och hundarna älskar det, men det är inte lätt att hitta ett bärnstenshalsband där... Och det gjorde jag inte heller, men en dränkt mus...

Efter att ha gnuggat geniknölarna en stund så kom jag fram till att han kanske tappat det under viltspåret i skogen i tisdags kväll. Och det är ju lättare att hitta halsbandet i skogen... Men Orkan och jag åkte ut för att göra ett försök. Vi började i slutet av spåret på ett hygge med nya granplantor. Frågan var bara var klöven låg? Vid vilken granplanta? Men jag hittade dit och där låg Nitros halsband!!!

På vägen tillbaka till bilen gick vi om ett kantarellställe. Optimist i denna torka? Självklart är jag det:) Men en liten titt kostar ju inget! Och vi hittade fem fina kantareller! Får bli en tur till med svampkorg i handen i helgen.

Nu väntar en lugn hemma kväll!

Inga kommentarer: