måndag 30 augusti 2010

Den bästa komplinmang man kan få fick jag igår


Jag nu syftar jag på hundträning så klart! Vi var på jakt- och fiskemässan på Bosjökloster igår. Träffade massor med kända ansikten. Vi träffade bla en kille som vi gick jägarskolan ihop med. Hans familj har vi inte träffat tidigare, så det var kul att träffa dem med. Frun säger då: Du har så fin kontakt med din hund, vi såg dig i Bjuv. Hm.... Vad menar hon? Jag undrade om det var när jag tävlade agility med Vilda? Nä, vi såg dig träna labben mellan agilityplanerna på Bjuvs agilitytävling i början på juli och det såg så fint ut. Vi var osäkra på om det var du, men vi frågade en annan tävlande och hon sa att du hette Mia. Då växte jag minst 30 cm av stolthet! Hon såg oss i Bjuv och tyckte att det såg trevlig ut. Men att komma ihåg det till slutet på augusti och berätta det för mig nu. Kommer leva på detta ett tag kan jag säga!

Mässan var i övrigt mycket trevlig. Massor med utställare med fina saker! Fick med oss lite lyxigt rökt kött hem samt ett koppel till Nitro (han har ju inga sen tidigare:), en jätte stor karbinhake till dummys och så putslappar till Husses bössa. Det regnade, så vi fick prova våra nya regnställ och de var till belåtenhet!

Vi såg en uppvisning av Jeppe Strids hundskola. Mycket imponerad är jag! Jo, det är jag! Så enkla övningar, blev så svåra och såg mycket trevligt ut. Jag tänkte på den allmänlydnadskurs som jag håller med en instruktörskollega på klubben och genast skenade planeringen av nästa kurstillfälle iväg! Sekunden efter springer jag på henne!!! Vi var rörande övrrens om att vi ska ta med oss lite idéer till kursen på onsdag!

Vad de visade? Jo ca 30 hundar gick lösa tillsammans med sina förare på en ruta, ca 40 x 40 meter. På en signal satte de hundarna ner och lämnade dem. På en ny signal, så rörde sig alla förarna i rutan huller om buller. Sen stannade de igen och så kallade de in 1/3-del av alla hundar, de andra satt kvar. Sen kallade resten in sina hundar. Därefter gick de runt igen och satte sen hundarna igen. Förarna gick nu ut i publiken och kallade in alla hundarna på en gång. Enkla övningar men mycket snyggt och trevligt!

På parkeringen hittade jag en bil att drömma om! En Land Rover Defender. Vill ha!!! Försöker räkna hem ekonomin på bilen, men det ser mörkt ut...



Fjällen 2010
Nu drar det ihop sig! Jag har börjat packa och planera på allvar nu! Längtar!

3 kommentarer:

Cecilia Andréll sa...

Halloj! Hoppas allt är bra?! Ingen postleverans än;-)
ha det så trevlig i fjällen! Kram från oss.

Malin sa...

Förstår att du blev inspirerad av Jeppe. Det låter som riktigt bra övningar!! *tummen upp*
Bilen är grymt snygg. Mycket gilla på den! :) :)

Sara sa...

Vad kul att få en sån fin komplimang!!!!