onsdag 16 december 2009

Tomtemassaker eller alternativ apporteringsträning, avgör själva!







Nitro letade i lådan med julsaker och visade sen upp sitt fynd för alla i huset. Vilda och Orkan förstår sig inte på honom. Hittar man något som är så intressant att man kan tänka sig att bära det med sig, så ska man ju ha det för sig själv och inte visa det för alla andra lyder briardernas devis!

Vi har fått dispens från SKK!
Operation för Osteochondros (ej i knä) är klassat som doping enligt SKK´s regelverk. Man kan ansöka om dispens för tävlande och det har vi såklart gjort. Idag kom det väntade beskedet - Beviljad dispens samt avelsrestriktioner. Skönt att ha det klart!

Rådjur i frysen!
Vi fick ett halvt grovstyckat rådjur idag. Efter lite google sökning och ett telefonsamtal till en jägarkompis, så styckade Husse färdigt och det blev fin fint! Ligger nu i frysen och väntar på tillagning!





Räligt väder...
Snöar gör det. Tyckte att det var halt när jag körde från jobb, så jag tog det försiktigt ner för åsen. Tur det, för jag mötte en lastbil mitt i backen som inte kom upp. Inte heller de bilar som fick stanna till bakom honom kom upp... Tuffade vidare hemåt och kom i ca 30 km/tim mot rondellen i Klippan och började bromsa. Det kunde jag lika gärna låtit bli, för det var glatt som tusan... Ingen mer kom i rondellen, så det gick bra.

Nu ska Nitro och jag ut på kvällsrunda i snön.


1 kommentar:

Anonym sa...

En del ser glaset som halvtomt, medan andra ser det som halvfullt. Jag antar att man kan betrakta Nitros tomteapportering på samma sätt. Skönt att det löste sig med dispensen!

// Linda