tisdag 15 december 2009

Nitro har tomtar på loftet!

Krukan söker ny ägare om någon känner sig manad!

Jag tror att vår lille kille har börjat se lite spöken. Vi har på morgonpromenaden mött lustiga figurer enligt Nitro. Det har varit människor med kapuschongen uppe - läskigt värre! En tjej höll en kudde på magen - hon var jättefarlig! Tror ni att jag får konstig blickar när jag hälsar och säger att min hund blev rädd för dem???

Idag utökades dessa spöken till rädsla för ett "riktigt" spöke. Denna fula kruka har i två dagar stått vid altandörren, men så plötsligt idag blev den superfarlig! Nitro tok skällde på den och Orkan hjälpte till, han trodde att den kom någon...



Just nu har lillkillen för många tänder i munnen! De två översta hörntänderna är på god väg, men mjölkisarna har inte släppt. Så ni kan tro att det vickas på tänder här på kvällarna!

Fläckarna är inte tandsten, utan bark...


Såhär fint ser såret ut efter knappt 3 veckor efter operationen.


Husse säger att vi har en "Vanthund", dock inte släkt med Vinthund... Det är nu omöjligt att hitta två likadana vantar på samma ställe. Nitro håller oss sysselsatta:)

Sen har vi fått en massa svarta hår i huset. Svarta hår på tangentbordet till datorn!!! Överallt!!! Jag har mina aningar om var de kommer ifrån, så imorgon blir det en tur till Ohlssons för inköp av lämpligt tillhygge för att borsta labradoren!

Please don´t try this at home!
Husse tog i när han rakade sig igår och blodvite uppstod. Han hade brått och kom på att jag har ju "blodstopps pulver" till hundarnas klor... Han läste inte på förpackningen, för det fanns det inte tid till. Tydligen svider det som tusan, men är effektivt!!!

Det var allt för idag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du borsta du på det kanske hjälper en stund .MEN du har ju köpt en labrahår.Hälsar MO

Anonym sa...

Kommentar från dagis,

vantar gäller även skor och sandaler och strumpor och.....
// mormor