lördag 12 december 2009

Skjutit för första gången!



Igår var det julfest med Husses jobb på Erikslund. Trevligt och gott. Jag tog det riktigt lugnt med drickat för idag var det jakt! Var med och jagade rådjur, vildsvin och älg i Vedby. Jag gick med den ene hundföraren först med en tysk jaktterrier och sen en flatte. Båda fick upp djur och måste erkänna att det var mycket mer spännande att följa skallet från den "Tyske" när hon följde viltet än att höra pinglan på flatten. Inget blev dock skjutet.



Efter jakten och att alla åkt hem, så sa min kompis att nu skulle jag få skjuta! Tidigare har jag skjutit med startpistolen på klubben och så testar luftgevär när jag var ca 10. Så jag har inte så mycket vapenvana... Jag fick prova att lägga an vapnet och hitta rätt ställning och så. Och så fick jag pilla på vapnet och kollat vad allt var till och vad det hette. Vapnet var en Drilling. Mycket lättare att förstå nu än när jag läser i jägarboken. Jag siktade på en petflaska på 15 meters avstånd och sköt mitt i med första hagelskottet. Rekylsen var inte alls farlig med det smällde högt. Sköt mitt i flaskan en gång till. Fick sen även testa att skjuta med kula på en stubbe. Träffade den med! Lite mer rekyl, men fortfarande helt lugnt! Och jäklar vad det small:) Det var superkul att testa!!! Nu ska jag träna på att blunda med vänster öga för det var jag kass på!



Nitro
Vi går fortfarande tre promenader om dagen med Nitro á 20 minuter. Har gått jättebra men idag haltade/knixade han lite när vi kom hem. Får se hur det går i morgon.

Nu väntar sängen!

Inga kommentarer: