fredag 17 september 2010

Orkan har lämnat oss

Orkan och Vilda i måndags i "Paradiset" hos mina föräldrar!

Vi åkte hem från fjällen ett par dagar tidigare eftersom Lillebror och Elin båda var jätte förkylda och hade feber. Vi var hemma kl 04.00 i natt, natten mot fredagen. När vi vaknade på morgonen ringde jag mamma och hon berättar då att Orkan är mycket dålig. Vi kastar oss i bilen och åker dit. Han är mycket dålig och vi åker direkt till Din veterinär.

Mamma hade skrivit en lapp med vad som hänt som vi hade med in:
I tisdags var Orkan seg. I onsdags hade han svårt att sätta sig och svårt att gå i trappan in och ut. Mamma gav honom då Rimadyl och då sov han som en stock i 6 timmar. I torsdag vill han inte äta och de tänkte åka till veterinären, men då ringde vi och sa att vi var på väg hem. De valde då att vänta in oss (sa inget till oss så klart). På morgonen idag ville han inte gå upp och inte äta. Orkan har aldrig matvägrat på 11 år!!!

På Din veterinär tas det blodprov och röntgen på buken. De hittar cancer i levern och ev i urinblåsa samt ev i prostata. Beslutet var lätt då man måste få vara en glad hund så länge man är med i vår värld. Orkan somnade lugnt in mellan Husse och mig och vilar nu mitt i en favorit sökruta i skogen. Här hemma är det tomt med "bara" två hundar.


Orkan som räddningshund på "Vulken" i Klippan

ca 8 veckor och kli på nosen!

9 månader och helt underbart galen!

5 veckor och det sötaste jag sett!

8 veckor och han dödar sitt första byte: en tomat!

Räddningsläger på Gotland.

Utställning på Sofiero.

Orkan och Nitro bekantar sig med varandra för första gången!

8 veckor.

15 veckor och blivande agilitystjärna:)


Orkan äter sin årliga tomat hos mina föräldrar nu i augusti. Tomaterna var inte klara i år, så de var inköpta på ICA och dit monterade!!!

12 kommentarer:

Malin sa...

beklagar sorgen :( finns väl inga ord som är rätt... kram malin och exa

Jenny sa...

Mia! Tänker på er med tårar i ögonen...tungt beslut men nödvändigt och klokt. Fina bilder på busig och en tokig Orkan. KRAM
<3

Anonym sa...

Tänker på er.... förstår att det känns tomt. Kram Anki

Lena och Schippe sa...

Denna dagen är den som man som hundägare inte vill uppleva men vet att den kommer. Tänker på Er!!

Annsofi sa...

Åh, vad tråkigt att läsa! Jag fick aldrig tillfälle att träffa honom men jag är övertygad om att han var precis lika underbar som dina andra hundar är.

Sara sa...

Många kramar till er!!!
Tårarna rinner....
Tänker på er!

Malin sa...

Underbara bilder på denna härliga hund. Vi tänker på er!! KRAMAR

Camilla sa...

Fy vad ledsamt. Vet nastan hur ni kanner er. Var tvunen att lamna min Coco nu innan vi flyttar ifran Bora Bora. Sa himla sorligt, men ibland maste man tanka pa vad som ar bast for dem. Men tomheten ar skit jobbig. Mina tankar ar med er!

Anonym sa...

Nä vad trist :-( Beklagar verkligen,,Kram Ann-M

Lillebror sa...

riktigt tråkigt! men absolut det rätta beslutet.
En tokigare och härligare vovve får man leta efter! Kommer sakna honom och tänka på honom ofta... Nu jagar han garanterat kaniner med Q-ling i Nangiala.
Rest in peace Orkan!

Anonym sa...

Beklagar sorgen. Alla kommer att sakna honom
despina

Evelina sa...

Det har tagit mig till idag innan jag kunde gå in på bloggen och läsa om detta.tårarna rinner fast jag bara träffat han några få gånger men han gjorde verkligen intryck det ska du veta :) underbar hund som fick den bästa matte ! kramar