tisdag 21 september 2010

+0,1 kg...

Idag var det invägning i min egna viktresa. Tävlingen på jobb är ju slut, men jag tänkte fortsätta väga mig var 14:e dag och jobba mig ner till under 65 kg innan jul. Tufft men inte orimligt! Vägde in mig med jeans för första gången och fick +0,1 kg på vägen... Känns som om jag gått ner ändå, men nu är det slut på semestern och dags att ta tag i viktresan på allvar igen!

Igår var vi på Väla och på nya IKEA i Helsingborg. Vi handlade nya kläder i betydligt mindre storlek till mig. Blev mer än jag tänkt, men det var riktigt roligt att prov kläder för en gångs skull!!! På IKEA shoppade vi nya skohyllor till hallen i form av deras "Fläktskåp". De är på väg att monteras och kommer nog att bli fin fint när det är klart!

Igår kväll han jag med massor! Först uppletande med Nitro tillsammans med Elin och Alice. Det gick bra. Elin la ut lite knasiga saker... Bla en flyga till en frack samt ett hundtuggben... Nitro fixade galant!!!

Därefter åkte jag till ett par bekanta på fika. De väntar smått i mars och nu syns det ordentligt! Sen vidare till buggkurs i Kvidinge. Något färre antal deltagare denna gång. Men det gick bra och nu har vi lärt oss ett par snurrar!!! Så det ska tränas hemma i veckan så vi nästa vecka även kan snurr på fel håll:)

Sagt upp dagisplatsen?
Nitro har varit hos mamma på dagarna ända sen vi fick hem honom. Men nu när inte Orkan finns, så blir ju Vidla ensam hemma på dagarna och så vill vi ju inte ha det... Så idag var Vilda och Nitro själv hemma. Husse lunchade med dem. Verkar ha gått bra. Får hålla tummarna att det fortsätter så!

Vargen som socialt hunddjur

Jag var ikväll på föredrag i Lund om "Vargen som socialt hunddjur". Intressant, men inte världens bästa föreläsare... Men så är det nog med forskare ibland, de kan så mycket att det är svårt att förmedla det...

2 kommentarer:

Anonym sa...

DET ÄR SÅ TOMT!!

Både i hjärtat efter vår gamle goe nallebjörn Orkan, och på "dagis" utan Kompis bästis Nitro!

Mormor Gun

Malin sa...

Tack! Jag kämpar på. De sista kilona ska också bort. Snart har jag gått ner 10 kg. :) :)