tisdag 7 september 2010

Full fart!

Vilken helg det har varit! Vi har hunnit med en kräftskiva, en grillgefst, två agilitytävlingar samt gjutit en kaross till en Porsche. Ja karossen står Husse och lillebror för och agilitytävlingarna var jag på:)

Agilitytävling i Lund
Körde hemifrån kl 06.00 vilket är för tidigt!!! Att gå upp kl 05.30 är grymt. Men att vara färdig tävlad kl 9.30 är inte så tokigt! Vilda ville inte alls... Strosade runt på båda banorna... Känns skönt att ha en svart stjärna på tillväxt kan man säga. Så kan Vilda få bli pensionär. Längtar till nästa år!

Nitro var självklart med och skötte sig exemplariskt! Gick fint lös vid min sida mellan banorna som var igång. Tränade både agility och lydnad. Nitor kan nu sätta sig med apporten i munnen!!! Att det kan vara så svårt att förstå? Men nu fungerar det med! Nitro och jag tränade lite och rätt vad det var så kom en skällande shelti mot oss i full fart. Jag sa sitt till Nitro och fångade vovven som kom mot oss och lämnade tillbaka den! Nitro satt sött och väntade på att jag skulle komma tillbaka, så vi kunde fortsätta vår träning! Underbara labrador!

Agilitytävling i Höör
Vi vara beräknade att starta kl 13.00. Mer i min smak! Nitro och jag tränade massor medan vi väntade på att Vilda skulle få köra. Testade av lite jaktapportering med honom och det han lärt sig finns kvar! Skönt. Jag vill ju så mycket att vi inte hinner med allt... Ser fram emot nästa år med mer tid till honom och mindre ideella uppdrag.

Vilda var på g och gjorde ett mycket fint lopp i agilityklassen. Hon sprang inte för fullt, men hon sprang! Felfria och utan tidsfel placerade vi oss på en 9:e plats av ca 26 startande. Tre pinnar delades ut och ingen till oss. Hoppklassen var supersvår. Nästan en klass 3 i mina ögon. Vilda gick in bland de sista hundarna och då hade endast en hund innan gått i mål!!! Banan var riktigt rolig! Tyvärr ställde jag till det i slalom och drog på oss 5 fel. Sen slängde Vilda i en extra växel och gav järnet! Jag han inte med!!! Underbar känsla men hon missade ett hinder pga mig och vi diskade oss på näst sista hindret.

Buggkurs
Vi började på en buggkurs i söndags. 50 par var samlade till nybörjarkursen och det var riktigt kul! Ser fram emot nästa tillfälle!

2 kommentarer:

Malin sa...

Tack!
Det är en bra bit kvar innan jag kör om dig. Du har gått ner en avsevärd många fler kilon än vad jag har gjort. :)

Andrea sa...

Känner igen det där med apporten! =) Tog evigheter innan poletten ramlade ner hos Bubba: att kunna sätta sig eller gå fot med apportbocken i munnen... HUR svårt kan det vara?? Ha ha ha...