onsdag 21 april 2010

YES!!!!!

Idag skev jag om det teoretiska jägarprovet och klarade mig!!!! Skönt att vara klar med det. Vi sköt även på skjutbana för första gången med hagel och det gick över förväntan. Jag har tidigare skjutit två hagelskott på en stillastående pet-flaska, det är allt. Så mina förväntningar var låga. Men av 11 skott på lerduvorna träffade jag 8! Sköt även på en "hare" och träffade då 4 av 8. Är öm i vänsterarmen som fick ta tyngden av bössaa, men somnar med ett leende på läpparna!

Ha tagit ut de övervintrade pelargonierna och klippt ner dem. De står på en cellplastskiva (frigolit) på trädäcket med ett tjockt sovtäcke över sig.

I morgon ska Husse på viltspårkurs i Blekinge. Jag ska med som publik. Ser verkligen fram emot det!

Natti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till provet.I ekan tror jag du ska plantera en fin rabatt med blommor. Hade jag gjort.MO

Lena och Schippe sa...

Stort GRATTIS!!!! Bra jobbat!