måndag 26 april 2010

Fullboka helg med ändrade planer

Helgen var fullbokad till bristningsgränsen. Om allt fungerade som det skulle, så fanns det en chans att jag skulle hinna med allt...

Fredag
Började med att springa 3 km med Elin kl 06.15. Det gick så bra att rundan ska förlängas i nästa vecka. Vet inte vad jag tycker om det egentligen, men det bränner fler kalorier, så det är väl bara till att springa på...

Spelade innebandy på lunchen med ett gäng arbetskamrater. Det gick bra. Jag skadade ingen och blev inte skadad. Har ingen bollkänsla över huvud taget, men vara i vägen för motståndarna, det kan jag:)

Åkte direkt från jobbet till massage. Tro nu inte att det vara skönt och avkopplande. Det är behandlingsmassage som går på djupet i musklerna. Ont som tusan i mina slitna muskler. Men det var skönt efteråt...

Åkte hem, åt en proteinbar och bytte om på två röda. Sen iväg till klubben för att träna lydnad med Nitro. När jag kom dit var appellplanen full av saker. Massor med koner och snittselband. Tjejen jag skulle träna med ville ha störningar på planen!!! Nitro var duktig som tusan. Ville inte lämna min sida och gå till rutan, men det kommer. Är helnöjd. Har en hel del att fila på hemma framför spegeln.

Hem och packade till agilitytävlingen... Somnade utan problem!

Lördag
Tävlade jag och Vilda agiity på Karlshamns HU. Inget klös i Vilda, men är ganska nöjd ändå.

Öppenklass Hopp
Första klassen för dagen. Svår som tusan när man stod vid sidan om och tittade. Många disk i smal och medium. Lika så i large, men det var inte banans fel! Superkul bana med flera lite längre passager utan hinder man skulle ta, utan bara hinder som man skulle undvika! Vilda var inte snabb, men vi tog oss i mål utan hinderfel men med tidsfel. Det räckte till en 10:e plats av ca 60 startande! Rosett, hundgodis och bajspåsar fick vi med hem!

Hoppklass 1
Dagens andra klass. Vilda var på g i starten, men inte på banan. Den var lång med flera klurigheter. Vilda skötte sig perfekt! Dock trängde jag henne efter slalom, så hon vägrade ett hopphinder. Efter det fick hon fart! Full fart! Hon lyssnade fin fint på min handling och låg långt före mig på upploppet! Men vi fick tidsfel såklart...

Vi kom hem kl 17.00 och kl 18.00 åkte vi till Halmstad för att lyssna på en kompis och hennes band Pat C Miller & The tailshakers. De var jätteduktiga! Landade på kudden kl 02.30!

Söndag
Vi skulle vara hos mormor hela dagen och vårfixa. Men hon har fått kräksjuka, så det blev inställt. En tom söndag, vad göra man då? Jo, man fyller den!

Vi har tagit bort allt i rabatten på framsidan och då menar jag verkligen allt! Mats föräldrar kom och hjälpte oss- Tack! Vi fyllde ett helt släp med ogräs och växter. Nu ska vi gjuta ny kant där det saknas och fylla på med mer jord. Sen ska det på markduk och täckbark. Sen ska vi plantera murgröna som marktäckare. kommer att bli fin fint!


Före!

Före!

Efter!

När det var klart så tog vi tag i vedboden. Delade in den i fyra fack och flyttade på förra årets ved, så att det blev ordning och reda! Så nu kan vi börja bära in den nya veden som kom i fredags, 8 m2!!! Men först måste vi ta upp ett nytt hål i muren in till trädgården... Att renovera hus kan liknas vid ett pussel...

Vi tog fram alla rosstöd i trä och högtryckstvättade dem. Så nu ska de torka och bättringsmålas. Sen ska de upp på huset, så att rosorna har något att klättra på igen!

Viltspår
I en paus åkte vi ut i skogen och la viltspår till Nitro. Det skulle ligga i tre timmar. Det är lite svårare att lägga viltspår än personspår. Låter galet, hur svårt kan det vara? Men man ska ha klöven i snöre i en hand, blodflaskan i en hand och titta var man går, räkna steg och skvätta blod och sätta upp snittslar.... Enkelt, eller hur? Jag behöver mer träning kan man säga...

När vi kom ut i skogen igen fick proffset Husse lägga spår till Elin och Alice. Det fick ligga medan vi gick Nitros spår. Husse skötte sig exemplariskt och Nitro är en riktig spårhund! Ner med nosen i packen och iväg. Lagom fart, kanske lite fort ibland. Det blev tidigt i spåret svårt för honom då det gick igenom ett område där vildsvinen bökat ordentligt. Men en snurr och sen iväg igen. Jag hade testat att inte lägga blod, utan att bara dra klöven på ett ställe och det var inga problem. Nästa spår får bli ett personspår, för jag vill också!!!

Husse och Nitro på sitt första Viltspår

Nitro har hittat löven och är såååå glad!

Alice var också duktig, labbe som hon är! Tog sig fram utan problem och hittade sin vildsvinsklöv i skogen.


Alice med SIN klöv!

Alice är fokuserad!

Är det här min?

När vi kom hem så slocknade Nitro i soffan och snarkade så högt att vi inte hörde TV´n!

Inga kommentarer: