Idag träffade jag och Husse Skipp, en unghund med samma mamma som nu har valpar på Bergandens kennel. Han är en supersöt och charmig kille. Han avgudar sin matte och leker gärna. Är lagom stor och jag är helsåld. Tankarna på att ta en hane istället har bara blivit starkare och starkare. När vi träffat Skipp idag, så är jag säker, det blir en kille till i huset!
Men vad ska han heta? Mingla var det planerat, eller kanske en elva, men det passar ju inte sig på en stilig kille. Här följer lite förslag:
Sot - Svart som sot och söt på www-språk
Asti - Asti Martini, god "champagne"
Nitro - "super" bensin till riktigt snabba bilar
Rejsa - Full fart!
Harley - MC
Speedy - Full fart!
Fly - Flyger fram...
Tex - Kort namn
Hoff - Öl
Diesel - En tuffing?
Triss - Hund tre i huset
Cirkus - Utbryter nog med tre vovvar i huset:)
Vad säger ni? Något namn som är bättre än de andra? Varför i så fall? Finns det fler fina namn? Skriv kommentarer!!!
I stamtavlan blir det något på "H" av uppfödaren. Vår kille är en vecka idag och kommer hem till oss i vecka 35, sista helgen i augusti.
Tränat
Idag när vi var på klubben så passade vi på att träna lite agility. Mest en supersvår kombination från klass 3 i Bjuv och fart på balanshinderna. Vilda rev två hopphinder i bjuv helgen, så jag kommer att träna på höga hinder ett ta och se om det gör någon skillnad.
Helg
Imorgon är det fredag och helg. På klubben är det spårhelg som gäller, och vi ska inte vara med. Känns konstigt. Jag brukar ju vara med överallt... Vi önskar er en skön helg med bra väder i skogen!
Vi ska ta bort ett skyltfönster (det sista) och en dörr och öppna upp för ytterligare en garageport (vi har redan två). Lite slit blir det, men de kommer att börja med fasadrenoveringen på garaget i nästa vecka, så vi måste bli klara i helgen!
Fasaden
"Våra arbetare" jobbar på. De har nu satt väv på hela huset och putsat ett tunt lager med puts på hela huset. Huset är jättefint med en enhetlig och slät yta. Ska bli så kul att få se det med vit färg!!! I nästa vecka kommer de att börja ha semester i omgångar och inte gå för full maskin.
Trevlig helg!
fredag 10 juli 2009
måndag 6 juli 2009
Fasadrenoveringen går framåt och det blir ingen Mingla
Idag blir det många bilder i bloggen!

Annie med valparna.
Foto: Bergandens kennel.
Ingen Mingla
I torsdags fick Annie på Bergandens kennel en liten kull på fyra hanar. Ingen tik till mig med andra ord. Jag blev så klart mycket ledsen och besviken när jag fick beskedet. Jag blev erbjuden en hane istället, men det kändes helt fel då, jag var ju så inställd på tik. Men nu har det gått ett par dagar och jag har vänt och vridit på situationen och pratat med många om tik vs. hane. Så just nu lutar det åt att jag tar en hane. Jag ska träffa en ung hane efter Annie på torsdag, sen bestämmer jag mig!
Garaget
Vi blev ikväll klara med takfoten på garaget. Jag passade även på att ta ett par bilder på de fina Stockrosorna som jag ska gräva upp till helgen pga fasadrenoveringen...
Fasadrenovering av huset
Här går det framåt. Vi har plast för alla dörrar och fönster och vi får endast öppna ytterdörren. Inget kul alls med den värmen vi hade i förra veckan, men man kanske tappar ett kilo eller två pga all svett man gör av med på nätterna, vem vet? De har högtryckstvättat fasaden och behandlat med algdödande medel. Sen har de lagat där det ramlat ner puts, förstärkt alla fönster- och dörrsmygar samt hörnen med väv och idag har de börjat sätta väv på hela huset! Om det inte regnar i veckan, så kanske de hinner börja spruta på infärgadputs på fasaden denna veckan!!!
söndag 5 juli 2009
Agilitytävling i Bjuv
Vilken helg! ca 1850 starter har genomförts och Vilda har presterat 4 jättefina lopp i 30 graders värme och enormt hög luftfuktighet. Om hon inte hade rivit ett hopphinder i två klasser, så hade vi kommit hem med 3 pinnar. Nu rev hon och vi fick en pinne i Hopp 1. Så vi har nu en pinne i Hopp och en i Agility och våra drömmål för 2009 är uppfyllda!!!
Jag har dessutom varit funktionär och skött "datorn" på bana 2 hela dagarna förutom då jag kört Vilda. Slut i huvudet är jag, men jag har fått massor av nya erfarenheter med mig!
Helgen började med att jag körde in om på vägen hem från jobb i fredags och satt upp tältet. Jag var då så klart först på plats kl 16.30! Och idag var vårt tält kvar till sist, så klart:)
Lördag: Hopp 1
Vilda gör ett mycket fin lopp. Seg i början, men sen får hon fart. Tyvärr så river hon det näst sista hopphindret. Av 55 starter kom vi 21:a med 5 fel. Vi klarade tiden.
(utan rivningen hade vi kommit 4:a och fått pinne...)
Lördag: Agility 1
Finns ej på film... Men Vilda gjorde ett kanonbra lopp utan hinderfel och utan tidsfel. Tyvärr så var det 15 hundar som också var felfria, men med snabbare tider, så vi placerade oss på 16:e plats av 63 starter.
(om vi varit 4 sekunder snabbare, så hade vi fått en pinne...)
Söndag: Hopp 1
När vi ska in, så sticker hunden som är på banan ut och biter en annan hund. Kaos uppstår, Vilda blir rädd och mitt godis är slut... Carola räddar mig med torrfoder. Vilda laddar om och vi får gå in. Ingen drömstart. Jag gör inte som på banvandringen i den för oss svåra starten, men det fungerar. Full fart och vi blir 5:a av ca 50 starter. Det räcker till PINNE!!!! Vår första pinne i Hopp!!! Efter att klassen var klar kom domaren fram och undrade om jag fått pinne, för hon tycket att vårt lopp var fint!!!
Söndag: Agility 1
När vi väntade på vår tur kom solen... Vilda verkade inte bry sig och tur var det, för det fanns ingen skugga. In på banan och full fart. Alla kontaktfält satt så superbra och så rev hon ett hopphinder... Annars felfritt och vi klarade tiden. Vi placerade oss som 9:a av 61 startande!
(utan rivningen hade vi fått pinne...)
Många träningskompisar och klubbkamrater gjorde fina lopp och det blev pinnar och placeringar till höger och vänster! Jag säger grattis till alla!
Nu är både Vilda och jag helt slut och sängen hägrar!
Natti!
lördag 4 juli 2009
Agilitytävling i Bjuv - mini rapport
Varmt var var ordet för dagen! Domaren föreslog att vi skulle bryta för att åka och bada!!!
Vilda har gjort två superfina lopp. Mycket nära pinne i båda klasserna!
Nu har gästerna kommit till grillfesten som husse tar dragit ihop ikväll... Så mer utförlig rapport och filmer kommer imorgon.
måndag 29 juni 2009
Ingen lugn kväll...
Vi skulle haft en lugn kväll igår, men blev bortbjudna på grillning. Det kan man ju inte tacka nej till. Så vi var hemma 22 och sen skulle man ju bara fixa och så var klockan mycket...
Jag har varit i Lund på "Nova" och letat kläder till bröllopet med Sofie och hennes syster. Efter att ha kollat på varenda klänning i varenda butik och konstaterat att de inte är sydda till sådana som mig, så hittade vi en fräck klänning med snygga volanger. Det kommer att bli fin fint!
Sen bjöd Sofie på grillat. Lillebror kom också och det var ett tag sedan jag träffat honom. Han har lagt sin semester samtidigt som vår, så han kan hjälpa oss här hemma. Jag vet inte om det är snällt, eller korkat från hans sida:) Men vi är glada och tacksamma!
I morgon ska jag klippa mig på lunchen. Sen är det fortsatt arbete med takfoten på garaget som gäller.
Natti!
Jag har varit i Lund på "Nova" och letat kläder till bröllopet med Sofie och hennes syster. Efter att ha kollat på varenda klänning i varenda butik och konstaterat att de inte är sydda till sådana som mig, så hittade vi en fräck klänning med snygga volanger. Det kommer att bli fin fint!
Sen bjöd Sofie på grillat. Lillebror kom också och det var ett tag sedan jag träffat honom. Han har lagt sin semester samtidigt som vår, så han kan hjälpa oss här hemma. Jag vet inte om det är snällt, eller korkat från hans sida:) Men vi är glada och tacksamma!
I morgon ska jag klippa mig på lunchen. Sen är det fortsatt arbete med takfoten på garaget som gäller.
Natti!
söndag 28 juni 2009
Möhippa och mer renovering
Bruden bjuder på dans:)
I fredags var det träna och grilla på klubben. Husse och jag åkte och hämta den en begagnad kyl till klubben eftersom den gamla inte ville kyla mer... När vi kom till klubben lite i sju, så var vi de ända som tänkt träna och grilla. Vi bar in kylen, flyttade över alla varor till den nya och tog med den gamla hem för transport till återvinningen. Kvällen blev med andra ord inte som planerat, men på vägen hem körde vi in om Kvidinge och fick ett par bra idéer till hur vår fasad kan se ut efter renoveringen.
Möhippa
Igår så åkte jag på en kompis möhippa. Det var en solig dag i centrala Malmö. Aktiva var ni nog, för jag har en j-la träningsvärk idag... Efter sedvanlig kidnappning, så var det 5-kamp som gällde. Vi började med att "sitta kvar på tjuren". Vi fick hålla med en hand i taget och det var svårt! Tiderna låg på mellan 2-20 sekunder. Jag kan stoltsera med 18 sekunder!!!
Gren två var att åka skidor 5 pers samtidigt. Vårt lag lät naturligtvis Brudens lag vinna tre gånger i rad... Eller rättare sagt, de var bättre än oss tre gånger i rad...
Gren tre var duell två och två. Vi stod på vars en plattform och skulle slå ned motståndaren med en hjälp av en jätte stor skumgummicylinder. Jag tackar lillebror för alla slagsmål och vann alla mina tre matcher!!!
Gren fyra var "laserstrålar". Vi var i en kolsvart korridor, som rökfylldes. Där var massor av laserstrålar som gick från vägg till vägg. Vi skulle ta oss från en sida till en annan. Det var svårt med superkul! Min lilla rumpa putade ut på ett ställe och bröt en stråle. Annars så gick det riktigt bra! Blåmärket på mitt knä vittnar om att jag tog det på största allvar!
Sista grenen var "sumobrottning"! Vi tog på oss dräkter som vägde 13 kg! Sen skulle vi få motståndaren av mattan. Min motsåndare och jag var lika starka. Men jag tog ett steg tillbaka i våra närkamper och då föll hon som en pannkaka Taktiskt och fult, men jag vann!!!
Totalt kom jag 3:a, slagen av en polis som kom 2:a och naturligt vis så vann vår Brud!
Efter dusch och lite relax var det lite sedvanliga uppdrag för bruden på stan. Sen var det lunch i parken och på eftermiddagen så sminkades Bruden på Make up Store och sen hade vi ett par aktiviteter till. Kvällen avslutades med middag och karaoke. Och jösses vad jag har blivit gammal! Klädmodet säger att man ska ha klackar på ca 10 cm! Inte mer kläder än en underklänning och så 80-tals skärp i midjan! Vårt gäng snittade mins 28 och var mest välklädda på hela stället!!! Om vi alla tagit av oss våra byxor och leggings, så hade vi ändå inte varit i närheten av de andra... Jag sov hos Sofie i Lund i ca 4 timmar, sen skulle hon den stackaren jobba och jag skulle hämta bilen i Malmö... Sov två timmar till när jag kom hem...
Jag fick idag reda på att det på restaurangen med karaoke varit skottlossning i natt... läskigt...
Renovering
Medan jag sov två timmar till här hemma, så fixade Husse med att lägga igen dörren på baksidan av garaget. Det är den 4:e dörren som vi lägger igen på husen. Ni ska vi inte lägga igen fler! Sen tog han även bort och murade igen påfyllningsrören till den gamla oljepannan på garaget.
Efter lunch så gav vi oss i kast med att riva ner takfoten på garaget. Vi hittade ett getingbo, ca 15 cm i diameter. Vi klarade oss tack vare Radar, men det gjorde inte getingarna...
Nästa vecka bjuder bla på tvådagars tävling i Bjuv. Jag ska även försöka med konststycket att hitta en klänning till bröllopet i morgon!
Ni blir det en tidig kväll!
onsdag 24 juni 2009
Fasadrenovering
Måndag
Då hade jag valpkurs på klubben. Det var tillfälle två och teori som gällde! Det var länge sedan jag höll en teorilektion, men så kul det var! Tur att min hjälpare höll koll på tiden...
Hemma så klippte Husse gräset och lastade mer sten på bilen... Jag tror att bilen, precis som vi, kommer att dra en lättnadens suck när all sten är på återvinningen!
Tisdag
Igår så flyttade vi en jättestor ros från framsidan. Den ska inte vara där i den nya rabatten och det var lika bra att flytta den nu innan byggställningarna kommer på plats och den får ta stryk. Stor var den och motstånd gjorde den. Vi får se om den tar sig igen.
Sen städade vi garaget. Gissa om det behövdes? Fasadkillarna ska ett utrymme till fika, så trädgårdsmöblerna åker in där.
Idag Onsdag
Idag ringde Sandblästring och sa att de kommer att börja köra ställning till oss idag och börja montera den imorgon. Nu börjar cirkusen! Alla fönster kommer att plastas in, byggställning runt hela huset och så. Men tänk att få komma hem varje dag supernyfiken och kolla vad de har gjort! Ska bli så kul att få en ny fin fasad!!!
Vilda ska vara hos min mor "Mormor" på dagarna och Orkan ska hjälpa Husse på jobbet, eller i alla fall sova i komposthägnet intill Husses skrivbord.
Jag körde till Bjärhus växtbutik efter jobb på jakt efter en inflyttningspresent. Jag hittade vad jag sökte och så mycket som jag vill ha till vår trädgård och till vårt trädäck! Jag längtar verkligen till vi kommer vidare från rivning och betong till finlir och pyssel!
Ikväll så fixade vi med det sista på huset inför fasadrenoveringen. Nu är allt verkligen klart. Avtalet är fixat och ska bara skrivas på a entreprenören.
Ikväll så fixade vi med det sista på huset inför fasadrenoveringen. Nu är allt verkligen klart. Avtalet är fixat och ska bara skrivas på a entreprenören.
I morgon ska jag träna agility på klubben!
Natti!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)