fredag 1 april 2011

Semester = Arbete!

Ja, så går det till hemma hos oss. Vi tog semester från våra vanliga jobb fredags för att vara i bygget och komma vidare. Dagen började redan kl 07.10 med ett tandläkarbesök för min del. Lagningen av fyllningen tog 15 minuter och kostade 750 kr...

Vi har fått gjort massor här hemma och helgen är inte slut än!

Magen
Den växer och frodas. Lite foglossning har jag, men jag gör fortfarande det jag vill. Känns nu att magen är på väg upp dör det börjar bli trängt för mat, luft och så... Idag så tävlade jag agility med hundarna och det gick över förväntan! Lite lite luft i lungorna för att gå toppen, men jag ska inte klaga! Misstänker att jag får sota för det i morgon...

Agilitytävling
Idag tävlade båda hundarna på en inoff. tävling i Östra-Ljungby på Naturbruksgymnasiet. Vilda lånades ut i agilityloppet och var som Vilda är, svår. I hopploppet körde jag henne själv, men hon var inte mycket mer på för det...

Nitro körde jag själv såklart. Han skötte sig galant! Hade bara hans matte också gjort det, så hade vi placerat oss i båda loppen! Jag är jätte nöjd med honom!


Agilityloppet med Nitro
Anki Hoff filmade

Rolig Öppenklass bana. Nitro startar fint. Han är super-fokuserad i starten! Lycklig och valpig i sina rörelser. Bra kontaktfält på A. Bra vipp. Matte e kass i slalom... Bra balans. Jag valde att bromsa in honom ordentligt innan, för minst två hundar i largeklassen hade åkt av och landat illa på ryggen. Han tar min handling fint och viftar på svansen hela tiden!

Vi kom 5:a i denna klassen av ca 30 starter. endast 6 hundar kom i mål!!!


Hopploppet med Nitro
Anki Hoff filmade

Sitter fint i starten. Jag är slarvig i min handling till hinder tre. Han är duktig och jobbar på fint fram över långhoppet och sen själv in i rätt tunnelhål! Efter tunnel två så ropar jag hans namn för hårt och han river... Dumma matte! Han jobbar fint in i tunnel tre och sen är matte kass på riktigt i slalom... Låt den stackars labben jobba själv... Sen tar han mitt ut som jag lärde in på kursen i onsdags!!! Gissa om jag är nöjd!

I morgon är det jaktkurs i Blekinge!


Inga kommentarer: