måndag 11 april 2011

Kort helg, eller?

Fredag
Lillebror + sambo bjöd på kvällsmat, hemma gjord pizza = Mums! Sen hem och packade inför svensexa och möhippa. Hamnade i korgen tidigt!

Lördag
Iväg på svensexa och möhippa redan 06.45... Ruggit tidigt en lördag. Åkte till Tylösand Hotell och var på spa hela förmiddagen. Deltog i ett pass vattengympa! Magen skumpade på som bara den:) Åt fin buffé och sen vidare till Arosfortet i Halmstad. Lekte "Fångarna på fortet" i två timmar och var sen helt slut! Tävlingsdjävulen i mig satte igång på riktigt och dolde värken i fogen bra... Jag kan varmt rekommendera denna aktivitet. Vi var fyra personer i vårt lag och minst 3 skulle hjälp till i varje cell, så jag kunde avstå de celler som var för häftiga! Sen blev det mys och middag hemma hos en av tjejerna. Jag och magen tackade för oss vid 21 och begav oss hemåt!

Husse kom hem från svensexan lite senare än jag. Men även de hade haft en lyckad dag!

Söndag
Låg och drog oss i sängen när Lillebror + Sambo ringde och undrade om de skulle handla frukostbullar till oss! Många ++++ till er! Det blev årets första frukost på trädäcket! Ljuvligt! Sen åkte jag och Nitro och tävlade på Rönnes klubbtävling i agility. Husse och Vilda tog tag i målning av Barnrum (3:e gången gillt!) och vårstädning av trädgård.

Nitro skötte sig på agilityn, men matte var inte lika bra... Jag behöver träna på slalom och lära mig att lita på min hund... Disk i öppen Ag, men med fina kontaktfällt och glad hund! 1:a (av 2) i nybörjar hopp, men med fel i slalom...

Hemma till lunch som fick bestå av en mjukglass! Ja, kaloriinnehållet räcker till en lunch, kanske inte näringsinnehållet:) Sen vidare till Ljungbyhed och tittade på ett oljat parkettgolv. Snyggt som tusan! Så vi ska olja vårt med. Fungerar det inte, så får vi lacka ovanpå... Vi pysslade i bygget på eftermiddag/kväll och städade undan allt vi inte använder längre. På tisdag kommer nog målarna och tapetserar och sen ska golvet + trappan slipas och oljas!

Helgen försvann i ett nafs, men vi fick gjort en hel del ändå!

Inga kommentarer: