torsdag 27 januari 2011

Tankar kring tävlingsdebut

På lördag startar jag och Nitro officiellt för första gången. Husse fick ju äran att starta officiellt två gånger förra året när de klarade anlagsklass i viltspår. Nu är det äntligen vår tur! Hur känns det då? Jo, bra, men hur ska man ta pajasen Nitro på allvar? Igår tränade vi lydnad och jag satt och tittade på honom och funderade på hur jag ska ta honom på allvar i starten på agilityn. Han är så söt och glad, vet inget om allvar och tävlingsprestationer. Skönt liv han har! Tänk om det kan smitta av sig på mig? Jag jobbar på det:)

Målet med lördagens tävling är att känna på hur han är i tävlingssammanhang. Vad händer när han får träffa på mina nerver? Kan jag hålla mina nerver i styr? På banan ska vi ha kul och målet är att ta oss runt. Håll tummarna för oss!

Renovering
Ja, den går långsamt framåt. Det tar tid att pusta igen alla hål i väggarna, men det blir bra. Husse sliter. Därefter blir det målaren som får ta vid och bredspackla väggarna. Skönt att få det gjort av någon annan!!! Vi ska till Tapetorama i Malmö i morgon fredag och leta tapeter!

Gravid
Jag mår kanon, men har fått en liten känning av bäckenuppluckring som det så fint heter... Eller foglossning. Inget så att det besvärar, men jag vill mota Ole i grind och var hos sjukgymnasten idag och köpte ett avlastningsband. Fungerar som ett spännband över höfterna, så de ska hålla ihop! Det sparkar i magen på dagarna och när vi ska gå och lägga oss - mysigt!

Nu väntar korgen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller allt tummar och tassar...

Lena och Schippe

Anonym sa...

Hoppas tävlingen gick bra!

AJ då!!! Hoppas din foglossninginte blir så allvarlig! JAG VET hur det kan vara!!!!!

Kul m kolla tapeter!!!
/sara