söndag 9 januari 2011

Halvägs!

Igår gick vi in i vecka 20 på graviditeten, dvs halvvägs! Tiden rusar iväg! Har än så länge gått upp ynka 5 kg vilket är skönt såklart! Men kommande 10 veckor är tillväxtveckor, så det ska nog bli några kilon till... 15 kg till om man ska följa statistiken, men det behöver man väll inte?

Jag mår toppen. Renoverar på som vanligt. Klättrar på stegar, bär (lagom tungt), skottar snö och gör allt annat som vanligt! Har varit modig och anmält mig till ett par hundkurser. En av dem slutar i mitten på juni... Men orkar jag inte, så får jag ju hoppa av mitt i. Men jag håller tummarna för att kunna gå dem så klart!

Renovering
Igår blev rördragning till elen klar. Vi fick gipsat taket i det stora vardagsrummet. Nu väntar jag på att Husse ska komma hem, så vi kan gipsa barnrummet och matsalen. Vi har hyrt en gipslyft samt en gipsautomat och det gjorde att arbetet gick supersmidigt och snabbt! Gipslyften är en ställning på hjul som man lägger gipsskivan på och sen bara vevar man och vipps så är skivan uppe i taket. Där skurar Husse fast den med hjälp av gipsauomaten som är en spikpistol, fast med gipsskruv! Länge leve tekniken!

Vi har ringt en firma som kommer och tittar på våra väggar i nästa vecka. De ska bredspacklas och sen tapetseras. Tapetsera kan vi, men bredspackla kan någon annan få göra.

Vi efterlyser en skicklig golvslipare! Någon som kan rekommendera någon? Vi har ett parkettgolv på ca 60 m2 som ska slipas och lackas.

Nu ska jag ner och spackla taket i vardagsrummet!

4 kommentarer:

Jenny sa...

V 20= dags att berätta på jobbet! ;)

Agility Vilda sa...

Jenny!
Det är ju redan gjort! Gjorde det i vecka 13 tror jag. Allt är i sin ordning och planen är att jag ska vara hemma i ett år och därefter ska Mats vara hemma!

Anonym sa...

Ja, jag förstod det. Men jag berättade först i v 20...lite sent ute...som vanligt ;)

/Jenny

Agility Vilda sa...

Egentligen behöver man inte berätta förrän två månader innan man vill vara föräldraledig! Men då får man nog ha kontor hemma och inte träffa någon arbetskamrat om det ska fungera:)