måndag 24 januari 2011

Helg och ny vecka igen!

Tiden rusar iväg. Nu är det 18 veckor till "Pälslös" är beräknad. Låter som kort tid... Det sparkas i magen nu. Husse har fått känna ett par gånger, men det är inte så kraftigt än, så det är svårare för honom att känna! Igår var vi hos goda vänner och fick mysa med deras dotter som nu är fyra veckor. Pytteliten tös som mest sov. Men det känns helt overkligt att vi ska få en egen liten plutt i juni. Vi fick tipps på kläder, vagn, bilbarnstol osv. Ikväll har jag sorterat barnkläderna som jag köpt i lådor efter storlek. Blev betydligt mer överskådligt vad som saknas!

Jag och Nitro var iväg och tränade agility ikväll. Vi var själv och det var riktigt mysigt! Balansen går bra nu och kontaktfälten känns bra. Har börjat avancera lite och det ska nog bl riktigt bra! Slalom börjar komma åter i hans minne och fram är ju enkelt med en godisskål om man är labrador:) Det var sista agilitypasset innan tävlingen på lördag! Vi han även med lite lydnad samt lite apporteringsträning! Känner mig inspirerad i lydnaden igen!!!

Helgen bara rusade iväg. Nitro och jag var på lydnadskurs i lördags på klubben. Kul och inspirerande! Vi stannade och städade klubbstugan samt kopierade lite som jag låg back. Gäller att vara i fas med alt nu när det ska lämnas över vid årsmötet! När jag kom hem, så hade en tjej från Karlskrona mailat till mig och att hon hade sett i min blogg att jag letade efter en oval IKEA spjälsäng och undrade om jag fortfarande var intresserad. Jag meddelade att det var jag och så vipps hade vi köpt den! Vi behöver inte hämta den förrän i mars, då vi ändå ska på det hållet! På kvällen var lillebror + flickvän/sambo här och vi grillade och badade badtunna. Sen somnade jaga som en stock! Sov riktigt gott för första gången sen jag blev magsjuk och sen förkyld. Skönt!

Söndag var det agilityträning kl 9-12 och sen bar det av till vänner i Bjärred. Hemma igen så renoverade vi i bygget till klockan var 23.30... Galna, ja vi vet:)

Nu ska det pysslas lite till, sen väntar korgen!

Inga kommentarer: