söndag 30 januari 2011

Agilitydebut

Jag har världens finaste lilla svarta pärla! Hans agilitydebut gick över förväntan. Nu ska det tränas, så vi kan bli farliga på tävlingsbanorna:)


Hopp 1 A
Nitros första officiella start i agility. Han ger järnet!!! Jag försöker hänga med... 5 fel i då han vägrar tunneln och tar ett varv runt den och 5 fel då jag skyndar i slalom innan han är klar... + 8 tidsfel gav oss en 25:e plats av ca 60 starter. Jag är jätte nöjd!!!


Hopp 1 B
Nitros andra start och banan är svår. Skulle gissa på klass 2... Nitro tjuvstartar, men det märker inte Matte... Han snusar på marken i slalom och då blir jag sur och vi gör om = 5 fel. Vägran på hopphinder för att Matte inte förbereder svängen = 5 fel. Nitro missar ett hopphinder, men jag kör på ändå = Disk. Men resten av banan går bra. Jag sä självklart nöjd med vår insats, men vi har mycket att lära!

Nu ska jag sova!

1 kommentar:

Anonym sa...

oooh, vad jag blir sugen på att köra mer agility!!!
Miranda