tisdag 11 januari 2011

Magsjuk

Mådde inte helt hundra i går på morgonen. Började köra till jobb, men vände i Kvidinge och körde hem igen. Bra var det för när jag kom hem började det. Feber och fick inte behålla något på hela dagen. Sent på kvällen stannade lite blåbärssoppa kvar i magen och jag sov som en stock hela natten.

Idag är det bättre, men inte helt bra. Jag får behålla vätska och ska ge mig på något mer matigt lite senare. Blir en lugn dag idag med.

Bjuder på lite bilder från helgens renovering:


Närbild på tapeten som satt i taket på hallen, det blivande barnrummet.




Blivande barnrummet.

Matsalen.

Vardagsrummet när vi river ner väggen mot sovrummet, för att få plats med elen.

Det dammar när Husse river taket i matsalen.

Taket gipsat i vardagsrummet.

Den blå mackapären kallas skivlyft och är en underbar sak!
Lägg skivan på den och veva upp den i taket, säkert, lätt och stabilt!

Taket i vardagsrummet gipsas.

Elen och reglarna på plats i vardagsrummet.

Taket reglat i det blivande barnrummet.

Väggen mot sovrummet har fått OSB-skivor och nu är gipsen nästan på plats.

Nitro ligger i köket och tycker att vi är tråkiga.
Vilda ligger med största sannolikhet i min säng...

Taket ser spackla ut, men så bra är det inte...
Det är nästa helgs projekt!

Nu ska Husse och jag ut på nätet och beställa stuckaturer samt takrosetter till de nya rummen!

Inga kommentarer: