Vaknade på måndagsnatten och var magsjuk. Inget kul alls. Kunde till sist gå och lägga mig igen och vaknade superförkyld med hosta... Fick vara hemma hela veckan och kurera mig och magen. Magen mår prima. Den sparkar och rör mycket på sig just nu. Foglossningen gav med sig helt nu när jag legat i sängen i 4 dagar. Men efter en enkel lydnadsträning på torsdagen så var den åter på plats.
Husse har varit i Sälen torsdag-söndag och åkt skidor. Jag och vovvarna har hart utflykter på förmiddagarna (fre-lör) för att sen stupa i säng på kvällarna. Tur de inte kan klockan och kan berätta hur tidigt vi lagt oss...
Igår söndag var jag och Nitro på jaktapporteringskurs i Blekinge. Jag passade även på att hämta ett blocketfynd i form av en oval spjälsäng från IKEA i just Blekinge. Nitro har vilat från jaktapportering sen förra kursen och han hade nu tänt till ordentligt. Han kokade över av energi och vilja att hämta alla Dummys. Inte låta de andra hundarna ta sina... Här ska tränas med andra ord!
Husse är hemma och nu ska det läggas mycket tid på renovering. Ikväll ska jag måla pärlsponten till trappan och Husse ska göra klart sockeln till den platsbyggda bokhyllan.
Nu väntar just renoveringen!
måndag 21 mars 2011
söndag 13 mars 2011
Sockerbelastning
Var på MVC nu på morgonen och gick igenom utan anmärkning! Ingen äggvita i urinen, bra blodtryck, bra mått på magen (26 cm), bra vikt (+ 10 kg), bra blodvärde och bra sockervärde efter sockerbelastningen (6,7). Så det är bara till att tuta och köra! Nästa besök är den 4 april.
Ikväll är det regionmöte på Eslövs BK och jag ska passa på att träna lydnad där innan med min svarta guldklimp!
Ha det!
Lydnadstävling
Idag var jag och tittade på en lydnadstävling som Söderåsens BK arrangerade i ett ridhus utanför Klippan. Det var tre platsliggningar i ettan och den ena var värre än den andre. Många hundar på vift och ont i magen fick jag i publiken. Fy vad fel de kan bli. Ser inte fram emot platsliggning på appellen om 14 dagar... Bjuder på lite filmer som jag fick lägga ut för både Malin och Elin:
Malin har 7 dagar kvar till uträknad förlossning och fick idag förstapris i lydnadsklass 1. STORT GRATTIS!!! Nu väntar baby och lydnadsklass 2!
Elin och Alice debuterade idag och inledde med en fin linförighet som gav dem 8,5 poäng!!!
Läggandet blev ett ställande...
Inkallning med tjuvstart...
Ställande.
Apport.
Hopp över hinder samt bonus apportering!
Nu åter till renoveringen!
Hur lång tid kan det ta...
...att sätta upp stuckaturer? Den ena vinkeln är konstigare än den andra och så ska det mönsterpassas och så... Husse sliter på kvällarna och jag assisterar. Nu är det nära. Barnrummet är klart. Matsalen är klar förutom vid den platsbyggda/inbyggda bokhyllan. Matsalen är också klar förutom vid trappan, som först ska kläs med pärlspont, som först ska kapas och målas... Men snart är alla stuckaturer mellan vägg och tak uppe! Därefter ska dekor-stuckaturen i taket upp i vardagsrummet... Sen ska allt spacklas och slipas ett par gånger för att sen sen målas ett par gånger... Därefter kan det tapetseras! Phu, nu blev jag trött!
Appell spår - here we come!
I redags spårade vi på äng, ca 700 meter långt och med alla 5 föremål med hem! Är riktigt nöjd med den svarte! Därefter blev det lydnadsträning på Rönne HU samt lite slalom och kontaktfällt. Till och med Vilda dammades av, men hon hade svårt att se hinderna för all päls i ansiktet... Klippning måste bokas!
Magen lever om

Just nu är det livat i magen. Pälslös sparkar, knuffas och vänder sig hela tiden. Kul är det att känna så mycket. Tiden går fort och i morgon går jag in i vecka 28+0 eller vecka 29 som det kallas. Det betyder att det "bara" är 11 veckor kvar till dagen D! Tiden går fort! Jag mår fortfarande prima. Lite foglossning och tränings-/växtvärk i ligamenten i nedre delen av magen. Men jag ska inte klaga. Gör vad jag vill, men kanske inte i samma tempo längre.
Nu ska vovvarna och jag åka till Söderåsen lydnadstävling och titta! Husse jagar räv i Småland!
Nu ska vovvarna och jag åka till Söderåsen lydnadstävling och titta! Husse jagar räv i Småland!
lördag 5 mars 2011
Stuckaturer på plats!
Idag har vi jobbat i bygget på eftermiddagen. Stuckaturerna i barnrummet är helt klara!!! Vi kom långt i vardagsrummet, men inte helt klara. Matsalen sparar vi tills i morgon!
Nu blir det "köpemat" och melodifestival!
Stuckaturen i vardagsrummet!
Vår och graviditeten fortskrider

Idag är jag gravid i vecka 27+0, eller 28 som det kallas. Är inne på månad sju och det känns bra att ha två tredjedelar avklarade! Fogen känns mindre idag - me like! Det firade jag med att spåra med Nitro. Spåret låg på fällt, som en fyrkant: 150 meter, vinkel, 100 meter, vinkel, 150 meter, vinkel och sista sträckan 100 meter = ca 500 meter. Det blåste en del och spåret fick ligga i drygt en timme. Med oss hem fick vi 5 av 6 pinnar. Jag är nöjd och Nitro är trött. Känner att det är dags att jobba med konditionen på honom och mig med för den delen! Kom på att om jag har linan halvt runt bakom ryggen, så gör det inte lika ont i fogen när han ångar på i spåret! Bäst av allt var nog solen och vårvärmen, +6°C!!!

Husse var på rävjakt i Ljungby fram till lunch. Räven var listig och klarade sig. Nu kommer han strax hem och då ska vi jobba i bygget! Sätta upp de sista stuckaturerna i barnrummet och påbörja matsalen står på schemat! Tvättmaskin och diskmaskin går så klart samtidigt!
torsdag 3 mars 2011
Nitro är en tonåring!

Hemma har vi haft en del incidenter på sista tiden:
En dag var Husses ena skinnplös till hans älskade DocMartin kängor (som han köpte under gymnasietiden!) uppäten. Det mesta låg på golvet, men en del i Nitros mage. Husse var inte helt glad på den svarta hunden, men nu var han ju tvungen att köpa nya skor och det var ju på tiden...
En dag var ca 10 x 10 cm av mitt renbäddade påslakan uppätet/strimlat i bitar. Vilda fick såklart skulden för det. Ett par dagar senare saknades ännu en bit i andra änden av samma påslakan. Även nu skyller jag på Vilda.
En dag hittade vi en pensel där skaftet var uppätet...
En dag en smörkniv som var gnagad på...
Igår låg det en mycket sönderbiten glassburk i min säng. Även locket hittade jag där. Glassburken i plast hade körts i diskmaskinen kvällen innan och den stod öppen och väntade på tömning. I sängen och på golvet låg det massor med småbitar av plast. Jag tog för givet att även detta hyss stod Vilda för. Men klockan 03.30 inatt vaknar jag av att en liten svart hund står i min säng och kräker bla plastbitar... Han mår i övrigt bra och ville ha frukost i morse. Jag var tvungen att jobba på kontoret ett par timmar på förmiddagen, sen har jag varit hemma och haft honom under uppsikt. Jag gav honom innehållet i en burk med sparris, men han ville inte ha! Har ni hört: LABBEN VILLE INTE HA MATEN!!!! Har inte inträffat förut. Han tiggde och ville ha, men inte sparris. Vilda åt glatt upp sina två sparrisar och ville sen ta del av Nitros matskål... Jag tog på lite grillkrydda, men nix, han ville inte ha... Nu funderade jag på om han är sjuk på riktigt! Sista försöket ut: På med hamburgerdressing och då åt han med viftande svans och god aptit.
Jag tror bestämt att lilla Nitro har blivit en tonåring och gör lite som han vill. Kul att han utvecklas, men måste det vara på bekostnad av mina lakan och Husses skor?
Jag har bett stackars Vilda om ursäkt för att jag beskyllde henne för Nitros hyss...
Foglossning...
Igår kväll hade jag ont och vaknade med ont idag. Känns mest när jag reser mig, eller bär något. Hur ont har jag då? Ja, hur beskriver man det? Ibland mer, ibland mindre. Har tagit det lugnt ikväll, så jag hoppas på en bättre dag i morgon!
Natti!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)