onsdag 22 juli 2009

Bilder på Vilda






Jag har köpt bilder från www.fotografdaniel.se på Vilda från BjuvsCupen. Visst är de fina?! Kul att se hennns hoppstil!!!

Ikväll åker jag till Snapphanefejden och stannar tills på lördag. Husse och Orkan håller ställningarna hemma! Husse kommer även att försöka lägga ut våra resultat här i bloggen på kvällarna!

Resultaten uppdateras även under dagen på:
http://www.agif-agility.se/gamez/kalender/2009/Klubbar_inbjudan/Snapphaneresultat/Resultat_banor.html

Torsdag tävlar vi:
Agility 1 Large
Hopp 1 Large

Fredag tävlar vi:
Inoff. Öppen Agility Large
Inoff. Öppen Hopp Large


Lördag tävlar vi:
Agility 1 Large
Hopp 1 Large


Om någon vill komma och titta så hittar ni all information på:
http://www.snapphanefejden.se

Håll tummarna för oss!


måndag 20 juli 2009

Bröllop och bus








I lördags var det bröllop för ett par av våra äldsta vänner. Vi var toastmaster-par och  försökte ha koll på allt och alla. Med 65 gäster, så var det ett digert jobb, men så roligt. Att få vara en del av deras lyckade bröllop! Det regnade och åskade på förmiddagen, men blev uppehåll just när brudparet kom till kyrkan. Turen med vädret fortsatte hela dagen och kvällen och de uteaktiviteter som fotografering och fyrverkerier kunde genomföras utan paraplyer! Vi släckte och låste ca 03.30 och tog taxi hem! 

Hemma så upptäckte Husse att han hade med sig nyckeln till likalen hem, fast att han hade lagt den där vi kom överens om till de som skulle städa dagen efter... Inte så mycket att göra åt det då... Men kl 09.15 fick jag köra till Ljungbyhed med nyckeln... Husse hade lämnat nyckeln till bubblan till de som skulle städa... 

Därefter åkte vi alla fem som bodde hos oss hem till brudparets villa för att busa lite, eller rättare sagt för att busa allt vad vi kunde i 1,5 timmar!!! Vi utförde följande tokigheter: 
• band fast 450 meter avspärrningsband över hela tomten och över taket på huset! 
• gjorde ett jättestort hjärta med marktegel över hela uppfarten med texten "N+A" 
• grävde upp grästuvor på gräsmattan och satte dit inplastade utskrifter på kaniner:) 
• snurrade vattenslangen runt stolparna i carporten 
• stängde av vattnet med huvudkraren samt alla småkranan 
• fyllde duschslangen med YES diskmedel 
• La rosblad i sovrummet och ställde dit Champagne och glas... och så smulade vi knäckebröd i sängen! 
• Satte upp ett lakan med texten nygifta på grinden 
Jag tror att det var allt, men jag är inte säker! 

I morse fick vi ett SMS från brudparet med texten: 
"Tusen tack för frukosten i sängen och att ni tänker på min frus hygien! Kram" 

Tur att man är gift och att det är många år tills man fyller jämt igen!!! 

Idag 
Husse har semester och tog såkart sovmorgon idag. Hundarna misstyckte inte. Sen skulle han fixa med bilarna så att de kan besiktigas om men det regnade och han började fixa i köket istället!!! Inte mig emot!!! 

Jag hade valpkurs ikväll och det gick bra. Vi pratade om inlärning. 
Tack Carola för att du ställde upp med så kort varsel när Anna-Maria blev sjuk. 

Jag har ont i halsen och huvudet och hostar lite, frågan är om jag inte har feber också... Nu blir det Panodil, te med honung och så korgen! 

Natti!

fredag 17 juli 2009

Valpen 2 veckor!


Igår blev valpen två veckor gammal. Han har börjat öppna ögonen och försöker stå på alla fyra. Visst är de söta! 

Bild: Bergandens kennel

Bild: Bergandens kennel

Bild: Bergandens kennel

Huset 
Arbetarna fortsätter med garaget. Igår har de satt nät övre hela fasaden. Idag var de på ett annat hus. MEn nästa vecka tror jag att de böjar putsa det yttersta skiktet!

Baksidan av garaget, mot norr

Västra gaveln på garaget

Framsidan av garaget

Framsidan av garaget med en av de nya karmarna

Framsidan av garaget med den andra nya karmen

Agility 
Igår var det sista agilitykvällen. Det var kul och jag tror att alla är nöjda med sin träning!

Bröllop
Vi håller på med de sista förberedelserna inför bröllopet i morgon. Allt känns bara, men kaos utbryter säkert i vanlig ordning:)
Nu ska jag försöka få rätt på alla volangerna på min klänning! 

Natti!

onsdag 15 juli 2009

Agilitykvällar på klubben

Igår var det välplanerad tisdag, eller en dag med för mycket på schemat, beror på hur man ser det!

Tog endast 15 minuters lunch på jobbet, slutade tidigare och åkte direkt till Helsingborg för att få fina "klor" inför bröllopet på lördag. Nagelfixningen tog som planerat två timmar. Sen ¨kte jag i ilfart hem och hämtade hundarna hos föräldrarna och fixade det jag lova där. Sen Hem, bytte om och vidare till klubben, Puh!

På klubben var det första Agilitykvällen av tre denna veckan. Vi blev 13 personer och 19 hundar om  jag räknat rätt! Två hopp banor, slalomingångar och kontaktfälts träning han vi med. Vilda var klart berörd av att det var så många hundar på klubben. Första vändan på första banan, öppenklass hopp, var mest kass. Hon rev två hopphinder och stannade och luktade på ett hopphinder... Då blev jag arg och sa till henne att nu fick hon skärpa sig. Vi började om och då kunde madam igen! Inga fler rivningar och bra tempo för att vara Vilda. Andar banan var en 2-3:a som Terese hittade på. Den innehåll bla FEM tunnelingångar på samma ställe!!! Lätt som en plätt sa Vilda och var superduktig!!! Hon satte till och med den svåra slalomingången efter ett hopphinder och in kl 9!!! 
Superkul och jag åkte hem vid halv elva. 

Fasaden
Hemma så hade Husse varit duktig som vanligt. Han hade kapat loss den gamla karmen och monterat den nya på garageporten i mitten. Det kommer att bli fin fint! 

Våra arbetare putsade sockeln på huset och tvättade garaget igår. Idag putsade de upp all lagning på garaget.

Idag
Idag var det åter igen träning på klubben. Vi körde en Agilitybana och sen lite hinderträning. Vilda rev inga hopphinder idag, så jag är nöjd!

Natti!

måndag 13 juli 2009

Namn på den stackaren

Igår blev vi klara med karmen till den nya garageporten. Monterat och klart! Det blev fin fint! Men som vanligt kan vi inte göra något på en lagom nivå utan idag börjar Husse bytet av karm på en av de befintliga garageportarna också... Tokiga? Ja det är vi!

Spårhelg
När vi var klara med garageporten så kastade jag mig i bilen och styrde kosan mot Krika. Där var gänget från spårhelgen i full färd med att välja mark till uppletanderutan. Klart att jag la mig i:) Men jag hjälpte till att valla, så lite förlåten är jag nog:) Kul att se dem träna och jag blir sååååå sugen på att få hem valpen. Känns så bra att vi bestämt att ta en hane. Längtar, längtar, längtar.

Valpnamn
Vilket engagemang min namnjakt har fått av er läsare. Men Håsan, är det ett bra namn? Då skulle det vara på ren skånska, men nä, Håsan blir det inte... Kvar på min namnlista är:
Sot 
Nitro 
Harley 
Triss 
Hipp
Hippie


Orkanen
Orkan sover mycket på dagarna. Han har vid flera tillfällen inte kommit när jag kallat på honom i trädgården. Vet inte om han hör dåligt, eller om han bara tar ut rätten av att snart fylla 10 år och gör som ha själv vill? Han är stel bak igen, så det står Rimadyl på hans meny igen och det gillar han. Han smyger in i badrummet när jag ska borsta tänderna och då vill ha han "gott gott" som han tror att han får:) Han är för söt den gamle!

Valpkurs
Jag hade valpkurs ikväll igen. Kurstillfälle nummer 6 dvs halvägs! Var tar tiden vägen? Kul är det att hålla kurs iallafall!

Agility
Tisdag till torsdag denna veckan är det agilitykvällar på klubben. Det är ganska många anmälda. Ska bli superkul att träna flera kvällar i rad! Blir toppen inför Snapphanefejden om en vecka!
PMet för Snapphanefejden har kommit ut och det blir ca 5.500 starter under veckan!!! ca 145 startande i varje klass 1!!!! Det ger ca 22 pinnar per klass!!! Sjukt stort för mig och lilla Vilda, men det ska bli super spännande! Vilda och jag ska bo i husbilen på tävlingsområdet och få "sovmorgon" varje morgon:) Vi slipper körningen till Hässleholm i alla fall! 

Bröllop
På lördag ska vi på bröllop. En av mina barndomskamrater ska gifta sig. Husse och jag ska vara toastmaster-par. Ett hedrande uppdrag, men det medför ganska mycket arbete både inför och under bröllopsdagen! 

Natti!

lördag 11 juli 2009

Visst är han söt!

Bilder på garaget:




Idag började jag dagen med att ha valpkurs i Krika. Vi spårade och alla valparna var jätteduktiga!!! Förarna var förvånade över att deras pluttar bara kunde det sådär, utan att man sa något! 
Hemma så påbörjade Husse rivandet av dörren och skyltfönstret. Han har arbetat med det hela dagen medan jag har servat honom, tvättat och städat. Jag hatar att städa...

I morgon blir vi klara med den nya karmen till porten. Ska bli kul att se hur det blir! 

Bilder på Skipp från klubben i torsdags:


Och så en bild på en av valparna. Visst är han söt!!!

Foto: Bergandens kennel

Natti!

fredag 10 juli 2009

Bilder på Sot, Nitro, Harley, Fly, tex, Triss, Hipp...

... eller vad han nu ska heta. 

Här kommer lite bilder från uppfödaren. Jag har fått höra honom idag! När jag pratade med Jessica, så fick jag höra dem "kalla på mjölken" och sen köra dem dia. Så sötttt! 

Ett namn har tillkommit och flera har strukits! De kommer i sina stamtavlor få namn med temat "Hart" efter sin pappa "Hartofgold Harvey". 
Sot 
Nitro 
Harley 
Fly 
Tex 
Triss 
Hipp 

Jag har idag beställt boken "Retrivern som apportör, så jag ska förstå fikonspråket Jakt:) 

Valparna 7 dagar gamla
Foto: Bergandens kennel


Valparna 3 dagar gamla
Foto: Bergandens kennel


Imorgon är det valpkurs i Krika som gäller. Vi ska spåra! Alltid spännande att se valpar spåra för första gången och se ägarnas förvåning! 

Natti!