tisdag 23 november 2010

Vår flock väntar tillökning!

Vi väntar tillökning till vår flock och den här gången är det en "pälslös" som väntas! Jag är gravid i vecka 14 (13+2 för att vara exakt). Den pälslösa valpen är planerad till den siste maj. Jag mår toppen men är trött och vi är såklart jätte glada. Nitro har ingen koll på läget, men jag tror att Vilda vet. Hon är mjukare än vanligt och lägger gärna huvudet på min mage, något som inte gjort tidigare.

Bild från vecka 12, 11+1, då vi gjorde ultraljud för att fastställa hur långt gångna vi är.





Bild från vecka 13, 12+2, då vi gjorde ultraljud till KUB-test
(sannolikhetstest för bla downs syndrom).

Viktnedgången har vänt till viktuppgång och jag är glad att jag inte eldade upp alla kläder som började på 4:a. För de har jag nu! Jag har gått upp 3 kilo, eller gått ner 11 kilo:)

Det är därför som jag inte har bloggar så flitigt på ett tag. Jag vill ju skriva om det är viktigt just nu, men vi hade bestämt oss för att vänta med att berätta till efter vecka 12... Men nu får ni hålla i hatten, eller byta blogg, för här kommer skrivas en hel del om min mage och dess värdefulla innehåll!

Första plaggen inköptes igår, med hundmotiv såklart!!!

Jag har haft ont i halsen i ca 9 veckor och tog mig i veckan i kragen och gick till farbror doktorn. Han tog blodprover och skickade prov från halsen på odling. Om allt är som det ska, så är det bara svullna slemhinnor pga graviditeten och då kan jag börja träna igen! Längtar faktiskt efter det! Det trodde jag aldrig att jag skulle skriva:) Jag får svar i morgon onsdag!

Annars är det full fart som gäller! Mycket jobb, hund och nu planerar vi att starta upp en ny renovering av vardagsrum, matsal samt barnrum!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis.
Lycka till med hundar och bebis.

Clary och Tjakka

Unknown sa...

GRATTIS Mia och Mats! Så kul för er med en liten, det är det underbaraste som finns. Njut så mycket du kan under graviditeten för även om man bara längtar tills lillen kommer så är det ändå helt magiskt att vara gravid. Ser fram emot massa kul läsning i bloggen!

Kram kram

Anonym sa...

Grattis Mia. Vi är så glada att höra att du mår bra och det blir en liten babys.Despina

lojocas sa...

Grattis! Så roligt! Lycka till med allt /Kram

Monica med Mio sa...

Grattis gumman! Spännande! Men du den vikten du går upp nu, den kommer du jobba ner fort igen. Det är ju inte omöjligt. Jag hade typ gått upp 6 kg inkl kläder iofs bara till inskrivningen. Men sen fick jag mest bara mage förutom på slutet då jag fick mer amningshull.
Nu är ju Elvin 10 mån och jag är nere igen på samma vikt som jag hade innan jag slutade med piller.

Monica med Mio sa...

Kan tipsa med om www.growingpeople.se om du inte redan hittat den sidan. ;)
Även Libero.se har en trevlig grav.kalender.

Och visst är det sååå kul att shoppa kläder! Ullared har en hel del billigt och könsneutralt i nyföddstorlekar. Tips bara, köp mest i strl 56, är inte alla bebisar som kommer i 50 så bara nåt plagg i den strl.

Anonym sa...

Grattis till er båda två.
Att skriva om magen är helt ok.

Grattis Grattis
Ps Tycker att h.n är väldigt lik Mats på korten;).

Camilla

Sara sa...

TJOHOOOOO!!!!!!
STORT GRATTIS TILL ER BÅDA!!!!
VAD KUL!!!!!!
NJUT!!!!!!!!!!!!

Anonym sa...

Grattis!! Ska bli roligt att följa allt här på bloggen.
Kramar till dig och Mats / Anki

Petra sa...

GRATTIS! Skoj för er.. :) kram Petra

Malin sa...

Vilka söta plagg med vovsingar på. :)
Viktökning är mer än välkommet nu, och vilken tur att du har kläderna kvar.

Vi ses och hörs!
Kram på er!

Annsofis sa...

Här händer det saker minsann! Vilka underbara nyheter, nu blir det ännu roligare att följa bloggen :-) Hoppas man får se nytillskottet på någon tävling i framtiden (för jag antar att han/hon kommer att bli en lika duktig hundförare som sina föräldrar).