fredag 26 november 2010

1 år sedan




Idag är det 1 år sedan lille Nitro opererades för Osteochondros i sin has. Efter operationen följde mycket rehab både hemma och med träning på gångbandet i vatten på djursjukhuset. Nitro gör det mesta idag. Vi är restriktiva med lek med andra hundar, för det går ofta för vilt till. Hoppas att det håller i sig!

Idol live
Ikväll ska vi åka och titta på Idol live i Malmö Arena. Jag har aldrig varit på en livesändning, så det ska bli spännande!

Helgen
I morgon ska spårgruppen träna. Jag har fixat mark, men frågan är om vi kan ta oss dit i snön? Så Husse och jag ska provköra i eftermiddag.

Efter spårträningen blir det till att starta upp renoveringen här hemma. Jag ska plocka undan allt i tre rum som till ytan är lika stora som halva vår bottenvåning! Tur vi har en stor ovanvåning dit vi kan släpa allt! Lite julfint till advent får det bli också!

På söndag säger almanackan att vi ska räfsa löv hemma hos min mormor, men jag är säker på att det får ställas in pga all snö... Åker nog dit ändå och är lite social, borstar hennes hund och tittar på hennes vind. Det finns en fundering om mammas och hennes systers vagn från 40/50-tal kanske står kvar! Nu tänker ni - Hur ska hon kunna ha den i skogen? Men jag säger som Husse; Vem har sagt att man bara kan ha en bil?

Ni ska jag jobba!

Trevlig helg!


1 kommentar:

Andrea sa...

GRATTIS ännu en gång till er och den blivande lilla flockmedlem som väntas! :)
Renovering på gång??? Ja, då låter det som värderingen gick kanon, hi hi...
Själv skall jag vara ledig i två veckor (Martina kommer köra min härliga morgonvattengympa) och passa på att topptrimma huset med den stora dammvippan, ha ha ha... jaaaa, "Knasiga-Jag" tycker att det är kul att städa! Givetvis blir det en del hundträning med!!!
Kram