lördag 9 oktober 2010

Ombytta roller

Efter dagens allmänlydnadskurs i Vedby spårade jag med mina två vovvar! Jo, ni läste rätt, även Vilda fick ett spår. Egentligen har jag gett upp hoppet om att få henne att spåra för egen maskin, men även hon behöver aktiveras, så varför inte. Vilda var supertaggad och spårade jättebra! Hon missade de två första pinnarna för att hon var så uppe i spåret. Det har ALDRIG tidigare hänt. Hon tog de två sista pinnarna fint och var mallig som tusan! Kul att hon fortfarande kan om hon vill!

Nitros spår gick där två kursare gått med sina hundar. Spännande tänkte jag... Svårt säger jag med facit i hand... Han gjorde ett fint spårpåsläpp och yrade till sig ett föremål av 7!!!! 5 hittade jag och två är borta... Efter ett tag selade jag av honom och vi gick av spåret. Kanske hinner jag med ett nytt spår med mindre avledningspår i, i morgon!

När vi kom hem så fick Nitro ett bad. Han fäller som en tok och det kanske hjälper.

Nu väntar grillat och bad med goda vänner!

Inga kommentarer: