torsdag 14 oktober 2010

71 dagar till jul!

Igår läste jag på Aftonbladet att det var 72 dagar till jul, så idag är det bara 71 dagar till jul. Känns lite overkligt!

Tränade lydnad inne med Nitro i går kväll. Vi kunde konstatera att jag har en bra hund, men hans matte behöver jobba på en hel del:
• Inte vifta med vänster armen i alla svänga och halter...
• Inte säga bra och hjälpa honom så att det blir fel...
• Inte klicka det jag inte vill ha...
• Inte mesa i min gång, utan gå på...

Känns som självklara saker att inte göra, men nu ska min lilla hjärna försöka förstå och handla rätt... Kommer säkert att bli bra!
Det är så bra att kunna träna inne i bra belysning och med lagom temperatur. Och så bra med träningskompisar som drar en i örat!!!

Träningen av mina muskler i måndags satte sina spår. Jag har haft jävulusisk träningsvärk. Främst i benen. Så tydligt var det nyttigt:) Tyvärr så fick jag ont i halsen igen, så vattengympan och löp-rundan i tisdags blev en promenad istället... Nu äter jag penicillin så träning får jag avstå i nästa vecka... Lika så berusningsdrycker på Lillebrors fest på lördag:(

1 kommentar:

Malin sa...

Känns ungefär som att Nitros och Exas matte behöver träna på samma saker. Finns kurs för detta? haha.
Allt bra annars? Längesen vi sågs!
Kram