Idag fick vi hämta Nitro kl 9.00. Han började yl-gnälla när han hörde min röst på kliniken. Han tycker att det är lite jobbigt med bandaget med har sovit i den inhägnade Bia-bädden. Ordination är som följer:
- Vi ska tempa honom varje dag så att han inte får feber.
- Bandaget ska vara på i 3 dagar. Sen ska vi byta det.
- Han ska ta det lugnt 14 dagar. Han får röra sig inne, gå med oss i huset och så, men inte gå i trappor eller leka.
- Han ska äta Rimadyl i 10 dagar och därefter ska vi ta stygnen.
- Ledkapseln tar va 3-4 veckor att läka och efter det ska vi simträna. Då ska vi även öka motionen i koppel så att det är normal efter ca 2 månader. Men fortfarande genom lugn och kontrollerad träning.
Prognosen är god. De tror att han kommer att bli helt återställd. Risken finns dock att han kan få pålagringar i leden. Den risken finns alltid när man opererar i en led.
Dag-Mormor som har värk kan inte bära Nitro, så i morgon ska vi bygga en ramp till deras trappa så att han själv kan ta sig upp och ner för att kissa.
Jag arbetar hemma idag och på måndag.
Ny rapport kommer snart!

