onsdag 29 april 2009

Jag säger bara - WOW

Bilden är från Oxie 2008-10

I dag var det agilitykurs som stod på schemat. Vi körde hoppbana och delade den på två. När jag körde första delen med Vilda så gick det undan. Hon jobbade på bra för att få godiset som jag hade i fickan. Linda tyckte att jag skulle köra Nova också, så jag fick känna på en snabb hund och det tackar man ju inte nej till. Det gick över förväntan. Nova var lättkörd och jag sprang som en tok.

I del två av banan så började jag med Vilda igen och hon sprang på fint och vi fungerade superfint med handling och kontakt. Jag är så supernöjd!

Vad är då hemligheten? Katt mat i snusdosa i min ficka!!!

Jag körde sen även Nova på hela banan och jösses vad fort det gick! Men Nova är en snäll hund och tog nästan alla mina tokiga kommandon:)

På lördag ska vi tävla i Halmstad. Den är dubblerad, så det är 4 lopp som gäller med ca 90 starter i varje!!!

På söndag är det tävling i Karlshamn. Det är en vanlig tävling med hopp, agility och öppen med ca 30 starter i varje. 

På återseende!

lördag 25 april 2009

Agilitytävling i Sölvesborg

I dag var det tävling i Sölvesborg. Klass 2 hundarna gick först, så vi fick sovmorgon!!! Ulrika och jag samåkte och utgick från mig kl 09.00. Inte alls tidigt! När vi kom på plats, så sate vi upp tältet i godan ro. Sen började de bygga om banan till Agility Large - Vår första klass!!! De visade sig att de var snabbare än schemat och körde på. Vi han men, men vilken tur att vi var tidiga!



Agilityklass 1
Vilda lyssnade inte på mig alls. Men hos satte åter igen alla kontaktfält. Vi drog på oss en vägran och säkert tidsfel.


Hoppklass 1
Jag höll på att missa banvandringen för att jag skulle filma Ulrika och Olga. Fick snabbt läggga kameran (utan att hinna filma dem) och ge mig iväg till banvandringen. När den nästan var klar, så ville jag med startnummer 3 pricka av mig innan jag hämtade Vilda. Då var där ingen på plats. Snälla medtävlande fixade det till oss. Lite rörigt då inroparen inte förstod att nakenvilda ÄR en briard och letade efter oss i starten... Men in på banan kom vi och vilket lopp hon gör. Hn kan springa fortare, men hon lyssnar och flyter med. Tunnelingången får Vilda ta på sig och strulet vid hoppet innan slalom får jag ta på mig. Men jag är nöjd med loppet. Vi fick en eller två vägran och säkert tidsfel. 

Köket
I torsdags fick vi skåpen från Ballingslöv. Det är supersnygga!!! Nu väntar vi in en täckskiva som ser ut att var i pärlspont, sen ska väggskåpen upp. Jag längtar! Efter det, så rullar allt på igen med stuckatur, kakel, belysning och så.

Idag efter tävlingen så slipade vi fönstren i köket och målade dem vita.

Alingsås
I morgon ska jag jobba i Alingsås. Det är en mässa och ska bli ganska kul, men det hade varit roligare om den låg i Helsingborg och det var på en måndag:)

Stegtävling
På tisdag startar en stegtävling som Korpen arrangerar. Jag detlar med ett lag från jobbet. I går fick vi ihop 11 100 steg!!! Man bör gå minst 7  000 steg om dagen.

Nu är det Robinson som gäller!

onsdag 22 april 2009

52 mil senare


Vilda gosar med Husse i sängen

I dag har jag varit i Alingsås och byggt monter inför en mässa som Isover ska vara med på. Det var en super tråkig körning 26 + 26 mil. På söndag ska jag göra samma tur igen men då för att jobba i montern.

Igår tränade jag agility på klubben. Vilda tuffar på. Vi behöver träna svängar vid hopphinder. Hon förstår mig inte alls och när jag tänker efter, så har vi inte tränat på det så mycket.

Efter träningen var det möte då vi gick igenom handlingarna inför SBK´s kongress. 

Köket
Ja, vad händer med köket? Vi jobbar varje kväll, eller rättare sagt, Husse jobbar varje kväll och jag hejar på när jag kommer hem från diverse aktiviteter... Vi har alla bänkskåp på plats och fastskruvade. Nu väntar vi på att skåpen från Ballingslöv ska komma. Det skulle de gjort idag, men de lyser med sin frånvaro. När väl fått dem, så ska alla väggskåpen på plats. Sen kan vi kakla och sätta klart stuckaturen i taket.

I morgon ska jag städa på klubben efter jobbet. Det är min vecka! Därefter kommer Happydog till Klubben och fotograferar alla vovvar som vill!

På fredag är det premiär för "Träna och grilla" på klubben. Först tränar vi som vill och sen grillar vi och umgås. Ska bli spännande att se hur många som kommer.

På lördag är det tävling i Sölvesborg. Vi ska samåka, så det inte blir så dyrt och tråkigt att köra lite längre.

Natti!

måndag 20 april 2009

Söktävling och köket börjar ta form

Husse med den "lilla" borrmaskinen

Söndag
I går söndag var det söktävling på klubben. Vilda var vallhund i hennes rätta bemärkelse och hjälpte oss att valla rutan kl 07.30. Tidigt som tusan en söndag, men var gör man inte. Tävlingen fungerade bra och många kom med till klubben och lydnaden.

Under tiden så skruvade väldens bästa lillebror och husse ihop de sista skåpen till köket.

Sen bar det av hem för att fortsätta med köket. Husse målade fönsterkarmen igen p.g.a. rinningar i färgen. Vi fäste alla bänk- och högskåpen i väggarna på ena sidan. Diskmaskinen är på sin rätta plats, dock ej inkopplad än. Det ser ut att bli lika fint i verkligheten som på ritningarna.

Måndag
I dag efter jobb så handlade jag ett par linnen i vår/sommarfärger och en topp/skjorta i Klippan. Skönt med butik nära. Husse beställde fin fina täckskivor som ser ut som pärlspont. Sen bjöd mamma på kålpuddning, det var mums!

Hemma så borrade vi hål till värmeflyttaren mellan vardagsrum och köket. Det dammade som vanligt.... Jag hatar att ta hand om allt damm... Sen skulle vi fästa skåpen på den långa högerväggen, men de tilltänkta skruven var för korta... Husse får handla nya imorgon.

På onsdag kommer vitrinskåpen från Ballingslöv och sen kan vi sätta alla överskåpen. Sen är det kakel på väggarna som gäller!

Bänkskivan kommer den 6 maj.

Kanske, kanske är köket klart till den 31 maj så vi har 1-årig bröllopsdag!

Natti!

lördag 18 april 2009

Alla skåp är monterade!






I går var lillebror här och hjälpte oss att skruva ihop alla skåp. Det blev många och de tog mycket plats. Husse satte upp brädan på väggen som ska hålla skåpen på plats.

Vi grillade och det var mums mums.

Idag lördag så har vi fortsatt med köket. Husse har tagit hål för vatten, avlopp och gas. Fönsterkarmen har blivit målad sista gången, gäller att passa på innan skåpen kommer på plats och är ivägen.

Jag och Vilda har varit i skogen och förberett inför söktävlingen i morgon. Det var två ljuvlig timmar i skogen med sol och massor av vårtecken.

Nu ska vi till ett par kompisar (som inte har hund!) och grilla.

onsdag 15 april 2009

Köket är levererat i platta paket!




I dag kom köket i platta paket! Kolla in antalet!!!

Jag kommer att ha blåsor från allt skruvande på lördag på söktävlingen:)

Natti!

PS: Vi håller på att foga golvet.

tisdag 14 april 2009

Hela golvet på plats



Då var hela golvet på plats! Bara fogning återstår. Det ska vi göra på torsdag efter medlemsmötet... Nattarbete är av godo, eller?

I morgon kommer köket från IKEA!!!!!

På kvällen är det kurs på Bialitt. Vi ska redovisa läxan. Undrar som det blir skriftligt läxförhör?

Natti!