Vaknade ju av att min mobil ringde och den var ju trasig... Åt choklad till frukost och det kändes bättre:) Vi åkte mot skogen. Handlade på vägen och glömde att köpa köttbullar till hundarna. Tillbaka till butiken igen... Mot skogen igen!
La ett spår till Vilda (4 pinnar + slut) och ett till Nitro (30-40 meter och leksak). Gick för att hämta Nitro i bilen. Då fastnade hans tass i buren när jag lyfte ut honom och han skrek skyhögt och länge - PANIK!!!! Han skrek när jag satte ner honom på marken och stödde inte på vänster bak. PANIK!!! Tog det lugnt, försökte i alla fall. Funderade på om Din veterinär kunde ha tid till oss och om det var brutet på mer än ett ställe osv. Då gick Nitro ut i skogen med alla fyra tassar i marken! Vi gick och spårade. Det gick bra, Han är försiktig men mycket nyfiken! Sen fick han ett spår till. Jag bar honom när jag la ut det:) och sen fick han gå det! Samma resultat som det första! Jag är nöjd med spårdebuten!
Vildas spår gick över förväntan! Hon har inte spårat på säkert ett år och tog spåret direkt. Sprang över två pinnar - Vilda som endast spårar för att hitta pinnar och få köttbullar! De andra två pinnarna hittade hon samt slutet. Som vanligt han hon lukta på gräset och kolla in alla småkryp...
Hem till mamma och äta lunch! Vi gick ett varv på tomten för att kolla Nitros bakben (han går lite stelt) och plums så ramlade Nitro dammen. Han kom upp lika fort igen och gillade det inte! Vi städade mer i källaren idag och fick sorterat en hel del till. Åkte till återvinningen och nu är det fredagsmys som gäller!
Imorgon är det arbetsdag på klubben och vi ska ha kompisar här på kvällen!
PS: Jag behöver fortfarande en mobil!!!