tisdag 21 december 2010

Spår i centrala Kågeröd

Kallt som attan, ca -12°C och jag kör till Kågeröd för att spåra. E man knäpp eller? På plats berättar instruktören att det bara är jag som kommer... Privatlektion med andra ord:)

Vi lägger spåren på hårda underlag i centrala Kågeröd där det har gått och går andra människor och hundar. Vid ett tillfälle går en dam paralellt med mitt spår ca 100 meter före oss! Nitro tar inte min vinkel utan fortsätter i hennes spår två meter och sen bromsar han så mycket att han halkar till och går tillbaka till mitt spår igen!!! Det är lycka i hjärtat kan jag säga!

Maria Venhammar var utrustad med kamera och mailade dessa bilder till mig:




Nitro har hittat pinnen och laddar för att få den igen!

Spår på en rastslinga av den gula snön att dömma...



Nitro har hittat IKEA-musen och är nöjd med livet!

Här lägger jag spår med vårt specialvatten:
Husses underställströja lägges i ca 1 liter destilerat vatten och vrides ur ett par gånger.
Därefter hälles det tillbaka på dunken och blandas med ytterligare 4 liter vatten.

Inga kommentarer: