fredag 30 januari 2009

Husse och Vilda orsakade bilkrock

Husse tränar inför Göteborgsvarvet den 16 maj. Idag var det 4:e gången som han sprang och Vilda fick följa med för första gången. På storgatan stannade de vid ett övergångsställe och en bil stannade för att släppa över dem, bilen bakom fick tvärnita och bilen bakom den han inte med utan körde rakt in i bilen framför. Alla inblandade gick ur sina bilar och mådde bra, så Mats och Vilda sprang vidare. När de kom hem så gick vi en runda med båda hundarna. När vi kom bort vid samma övergångsställe, så var där två brandbilar och en ambulans på plats och vägen var avspärrad. Kvinnan i bil nr 3 hade gått och satt sig i bilen igen och fått ont i nacke och ben, så brandmännen klippte upp taket och så. Husse pratade med polisen och hundarna och jag övade på att ta det lugnt blad alla människor... Så lätt en olycka är framme.

Igår var det årsmöte på klubben och jag blev vald till ordförande. Det kommer att bli ett spännande och lärorikt år. Något som jag ser fram emot!

Helgens plan är att dra igenom ett nytt kallvattenrör från källaren genom kulverten till garaget. Håll tummarna, för kulverten är inte stor och full med andra rör... Vi ska handla virke till köksgolvet och börja regla upp. Sen är det fest på klubben imorgon och på söndag är det agilitykursavslutningBialitt. En hel del att hinna med med andra ord!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppasan! Men jag skulle nog ändå säga att det var de två bakomliggande bilarna som orsakade krocken. Ligger man för nära så...
Yes idag fest på klubben. Dagen till ära vaknade jag med nackspärr så jag hoppas på inte allt för rörelsekrävande aktiviteter. :D Annars får jag sitta och titta.

Livet i Fastarp sa...

Så det kan gå när man är ute och springer med hund. ;) Vi ses!