onsdag 28 januari 2009

Agilitykurs


Idag var det kurs för Britt på Bialitt!

Vi körde tre olika stationer. På den första var det handling som gällde. Vi skulle få rundare svängar. Vilda var toppen, men matte var kass med timingen. Jag var för snabb med mina kommandon och stackars Vilda gjorde som tokiga jag sa och så blev det fel... Men övning ger färdighet och till sist gick det!

Station två var 12 pinnars slalom. Både höger och vänster. Vilda har blivit riktigt duktig på högerslalom nu. Hon går lätt ut efter 8 pinnar, men det beror säkert på att jag bara har 8 pinnar på ovanvåningen. Så det lossnar nog snart. 

Station tre var kontaktfält. Vilda har fattat att man ska stanna på slutet och gå ut det sista steget för att få två av och två på. Känns toppen! Nu ska vi bara hitta farten över hindret också, för hon kan, det vet jag.

På söndag är det avslutning och sen väntas ny kurs för Linda och Magnus Andkvist. Linda har utlovat hård träning och det ser vi fram emot!

Köket då?
Mats har putsat grundmuren och den är nästan färdig. Till helgen ska vi försöka dra ut nytt rör till kallvattnet i garaget. Sen ska vi fixa med mellanbjälklaget i väntan på rörmokaren.

Ordförande
Imorgon är det årsmötet på klubben. Jag står som valberedningens förslag till ordförande. Det ska bli spännande att ta steget från sekreterare som jag varit i 2+1 år till ordförande. Lite skräckinjagande är det också, tur att jag har en vän att ringa när jag behöver hjälp!

Natti!

2 kommentarer:

Livet i Fastarp sa...

Det kommer bli ett spännande år. :) Vi ses ikväll!

Anonym sa...

Haha du kommer tycka det är mindre kul med köksrenovering när karlen din börjar bli jättearg för att väggarna är cp, borren urusel och skarvarna i muren lokaliserade på heeeelt fel ställe. ;) Hihi har kanske en historia om vår köksrenovering att dra på lördag när vi är lagom lulliga. *asgarv* Patrik är van numera att jag berättar om den lilla incidensen. :D