måndag 20 april 2009

Söktävling och köket börjar ta form

Husse med den "lilla" borrmaskinen

Söndag
I går söndag var det söktävling på klubben. Vilda var vallhund i hennes rätta bemärkelse och hjälpte oss att valla rutan kl 07.30. Tidigt som tusan en söndag, men var gör man inte. Tävlingen fungerade bra och många kom med till klubben och lydnaden.

Under tiden så skruvade väldens bästa lillebror och husse ihop de sista skåpen till köket.

Sen bar det av hem för att fortsätta med köket. Husse målade fönsterkarmen igen p.g.a. rinningar i färgen. Vi fäste alla bänk- och högskåpen i väggarna på ena sidan. Diskmaskinen är på sin rätta plats, dock ej inkopplad än. Det ser ut att bli lika fint i verkligheten som på ritningarna.

Måndag
I dag efter jobb så handlade jag ett par linnen i vår/sommarfärger och en topp/skjorta i Klippan. Skönt med butik nära. Husse beställde fin fina täckskivor som ser ut som pärlspont. Sen bjöd mamma på kålpuddning, det var mums!

Hemma så borrade vi hål till värmeflyttaren mellan vardagsrum och köket. Det dammade som vanligt.... Jag hatar att ta hand om allt damm... Sen skulle vi fästa skåpen på den långa högerväggen, men de tilltänkta skruven var för korta... Husse får handla nya imorgon.

På onsdag kommer vitrinskåpen från Ballingslöv och sen kan vi sätta alla överskåpen. Sen är det kakel på väggarna som gäller!

Bänkskivan kommer den 6 maj.

Kanske, kanske är köket klart till den 31 maj så vi har 1-årig bröllopsdag!

Natti!

lördag 18 april 2009

Alla skåp är monterade!






I går var lillebror här och hjälpte oss att skruva ihop alla skåp. Det blev många och de tog mycket plats. Husse satte upp brädan på väggen som ska hålla skåpen på plats.

Vi grillade och det var mums mums.

Idag lördag så har vi fortsatt med köket. Husse har tagit hål för vatten, avlopp och gas. Fönsterkarmen har blivit målad sista gången, gäller att passa på innan skåpen kommer på plats och är ivägen.

Jag och Vilda har varit i skogen och förberett inför söktävlingen i morgon. Det var två ljuvlig timmar i skogen med sol och massor av vårtecken.

Nu ska vi till ett par kompisar (som inte har hund!) och grilla.

onsdag 15 april 2009

Köket är levererat i platta paket!




I dag kom köket i platta paket! Kolla in antalet!!!

Jag kommer att ha blåsor från allt skruvande på lördag på söktävlingen:)

Natti!

PS: Vi håller på att foga golvet.

tisdag 14 april 2009

Hela golvet på plats



Då var hela golvet på plats! Bara fogning återstår. Det ska vi göra på torsdag efter medlemsmötet... Nattarbete är av godo, eller?

I morgon kommer köket från IKEA!!!!!

På kvällen är det kurs på Bialitt. Vi ska redovisa läxan. Undrar som det blir skriftligt läxförhör?

Natti!

måndag 13 april 2009

Leta för aktivering

Husse kom hem kl 05.30 i morse. Sen åkte han till en bilutställning i Jönköping kl 08.00. Kalla aldrig mig för tidsoptimist:)

Idag var det dags för kursen - Leta för aktivering. Jag och Monica var instruktörer och vi hade 10 underbara kursare. Allt flöt på enligt planering och vi höll tidplanen. Det var en mycket rolig kurs att hålla! När jag kom hem var jag full av inspiration och gömde godis i hela trädgården.

Pelle ställde idag upp som pall till Molle som inte 
nådde alla godisar i godisträdet!
Fler bilder kommer på klubbens hemsida inom kort!

I kväll så har vi lagt klart marmorgolvet. Det blir fin fint! I morgon lägger vi det sista kaklet (under skåpen) sen ska det bara fogas innan fredag!

På onsdag kommer köket från IKEA och lillebror kommer på fredag och hjälper oss att skruva ihop det.

På onsdag är det kurs på Bialitt och på torsdag är det medlemsmöte på klubben.

På söndag är det söktävling på klubben och på lördag så förbereder vi den.

En fulltecknad vecka i vanlig ordning!

söndag 12 april 2009

Påskmiddag och köksgolv

Igår lördag började med att reka inför kursen "Leta för aktivering" som är på måndag. Därefter var det slipning och målning av fönsterkarmen i köket. Sen provade vi att lägga ut ett par plattor av golvet för att se hur det blev.  Ett par plattor blev fler och snart var hela golvet provlagt och vi fick till det riktigt fint. Men så fort tiden gick! Klocka blev 12.24 och vi skulle bli hämtad e av mina föräldrar kl 12.45!!! Panik! In i duschen och skynda sig!!! Då hör vi en smäll följt av ett kras. Vad var det??? ut ut duschen och kolla, jo fönstret som var nymålat hade blåst upp och gått i tusen bitar. Så fick vi fixa det också. Mamma och pappa var 10 minuter sena, så vi var klara i tid.

Vi åkte till min faster i Malmö på påsklunch. Massor med god mat och gott sällskap. De bor i västra hamnen i kvarteret "Fören". De har havsutsikt på sin ca 15 meter låna balkong i norr. Och sen har de ytterligare en balkon i söder som är ca 10 meter. Underbar lägenhet med andra ord!

Vi var hemma igen till Robinson och sen slocknade vi.

Söndag
Idag har vi lagt halva marmorgolvet i köket. Det blir supersnyggt!

Provlagt igår

Provlagt igår!

Husse lägger platta 2!

Högarna som väntar på att bli lagda!

Idag han vi 5 rader av 9.

Husse är ute på dåligheter ikväll så jag och vovvarna tränar nog agility en sväng. Sen är det horisontalläge i soffan som gäller.

I morgon är det "Leta för aktivering" och så ska vi lägga resten av golvet i köket.

lördag 11 april 2009

Tävling och tapetsering


Igår var det tävlingen Gåsahoppet i Skurups idrottshall Nils Holgerssonhallen. Det speciella med hallen är att det finns en fotbollsplan med 3:e generationens konstgräs. Vad är då det? Jo, det är en konstgräsmatta, ca 5 cm tjock med gröna smala grässtrån i plast fyllt med gummiströssel. Det var helt underbart att springa på!

Men 1123 starter totalt i alla klasser och en läktare... Det säger ju sig själv att det blir trångt. Vilda skötte sig, men både vi och hundarna blev rejält trötta.

Agility 1
Dagens första lopp. Vilda var på G. Taggad som tusan. Men stöket i hallen gjorde henne ofokuserad. Inga hinderfel, men ett par vägran och sen en disk för vi tog inte om ett hinder som hon sprungit förbi. Vilda hoppade över en mur för första gången och det gick fin fint!


Fotograf: Carola Olsson

Hopp Öppen
Banan i en öppenklass ska vara som en klass 2 bana i svårighetsgrad. Den här var riktigt svår för mig och Vilda. Men vi provade. Det blev lite knas och vi körde ej klart banan. Men Vilda hoppade en Oxer, för första gången, ett duppelhopp. Det skötte hon galant!


Fotograf: Carola Olsson

Tapetsera
När jag  kom hem från tävlingen kl 20.00 så åt jag, sen började vi tapetsera köket. Vi var klara 00.53. Galen? Japp:)