onsdag 14 april 2010

Testledare på engelska!

Jag var i söndags testledare på ett MH i Tollarp med bara briarder. Två kullar skulle beskrivas och det är alltid kul att de flera hundar från samma kul på ett MH. Titta på likheter och skillnader och försöka sig på att dra slutsatser! När ett av ekipagen kommer mot gruppen så framkommer det att hon kommer från Finland, har kört bil från norr om Haparanda för att göra MH med sin hund!!! Säg aldrig att jag är galen!!! De går runt gruppen och kommer mot mig. Jag har aldrig kört ett MH på engelska och ni kan tro att tusen tankar far igenom mitt huvud... Vad heter kampa på engelska, vad heter avståndslek, overall, skott, lilla bytet osv??? Tjejen var mycket trevlig och jag guidade dem igenom banan utan större tokigheter, skönt! Nyttigt var det, men jag vill inte se på filmen och höra min skolengelska med pinsamma lösningar...

Källaren
Arbetet i källaren fortgår. Taket är på plats och är spacklat och slipat och spacklat igen. Så till helgen ska det slipas för sista gången och sen blir det målning! Projektet närmar sig sitt slut!

Vi har ett dött djur i källaren... Vad och var vet vi inte, men det luktar illa. Vi lokaliserade doften igår till under tv´n, så jägaren i huset - Husse - får ta sig långt in i krypgrunden på sin första jakt:)

Halt Nitro
I fredags var Nitro med mig, Elin och hennes labbe Alice i skogen och sprang 3 km. En runda som han brukar gå med mig i högt tempo. Att vi sprang i långsamt tempo gjorde ingen skillnad på hans tempo om man säger så... Allt fungerade bra. Han gick före oss och Alice gick bakom oss. Inge hälta.

I lördags var Nitro med mig och Vilda på agilitytävling. Han skötte sig exemplariskt, sov till och med vid sidan om banan! Han var med hela dagen och var helt slut i huvudet när vi kom hem. Ingen hälta.

När vi kom hem, så vankades det grillkväll med ett gäng vänner. Elin kom med Alice och de låg och gnagade på varandra. När vi skulle bada la jag honom i buren där han somnade som en stock! När vi skulle gå och lägga oss släppte jag ut honom och då var han halt på det opererade benet. Det är första gången som han har haltat sen han slutade med smärtstillande efter operationen och det är ju länge sen. Vi gick och la oss direkt och vaknade utan hälta - SKÖNT! Men vi har dragit ner på tempot betydligt. Ska skynda mer långsamt och bygga mer muskler.

Vi var på djursjukhuset och gick på gångbandet i måndags och de kunde inte se något på benet som tur är! Det är nu 4,5 månader sen operationen.

Sprang 3 km utan paus!!!
Jag var ute och sprang förra fredagen för andra gången i världshistorien! Det var en runda i skogen på ca 3 km. Jag sprang hela vägen!!!!! Endast ett par korta stopp för att ge Nitro och Alice godis. Men det är inte min förtjänst, utan min "hares" förtjänst - Elin. Idag var dags igen. Samma tur som sist och jag gick endast i en nedförbacke, som kom efter en uppförsbacke som jag sprang upp för hela!!! Jag är helt klart nöjd! Nästa tur blir på fredag kväll! Då ska Vilda med!

Agilitykurs
Idag var det agilitykurs - Våga tävla - med Vilda. Vi tittade på film på våra två lopp från helgen och fick feadback. Han även med fyra stationer där Vilda briljerade i slalom!

Nu ska jag läsa lite om djuren till jägarskolan!

Inga kommentarer: