söndag 4 april 2010

Filmer från igår

Först ett par vårbilder som jag tog inifrån köket i fredags:

Lillebror eldar i tunnan inför kvällens bad.

Husse tänder grillen!

Jag kom hem från Skurup ca kl 15.00 igår. Stupade i säng och vaknade kl 20.30!!! Åt en macka och så Millenium och sen somnade jag igen. Vaknade kl 08.00 och åkte till skogen för att förbereda söktävlingen som klubben har i morgon.

Efter att alla snittslar var på plats, så la jag spår till Nitro. ca 500 meter och 5 föremål. Ganska mycket ris på marken. Lät det ligga i ca 25 minuter. Passade på att träna linjetag och sitt kvar. Funkar fint. När jag skulle ut i spåret, så kom det snöblandat regn - usch! Men inte bekymrade det labben inte! Full fart, för fort, i spåret. Missade en IKEA-mus, men hittade de andra föremålen. Gillade spårpinnen lika mycket som det andra sakerna - skönt! Nästa gång ska spåret ligga längre tid!

Nu ska jag snart åka till Lund för att lyssna på en förelänsning om tävlingspsykoloigi.


Agilityklass 2
Banan var 140 meter lång och idealtiden var 45 sekunder. Det var 34 starter i large. Vilda fick 5 fel och 12,24 tidsfel. Det gav en 13:e plats och en överlycklig matte!!!

Jag får till och med till ett bakombyte efter slalom!!! Synd att jag inte jobbade klart ett hinder i taget och fick till även vippen och ett felfritt lopp... Tiden hade inte räckt till pinne, men tekniken finns! Vi satte alla kontaktfällt!!!


Öppen Agilityklass
Banan var 159 meter lång och idealtiden var 47 sekunder. Det var 85 starter i large. Vilda fick 5 fel och 19,38 tidsfel. Det gav en 45:e plats och åter igen en överlycklig matte!!!

Synd att jag även i detta lopp inte jobbade klart ett hinder i taget och fick till även långhoppet och ett felfritt lopp... Tiden hade inte räckt till ett felfritt lopp, men tekniken finns! Vi satte alla kontaktfällt!!!


Öppen Hoppklass
Banan var 140 meter lång och idealtiden var 38 sekunder. Det var 79 starter i large. Vilda fick 5 fel och 11,79 tidsfel. Det gav en 30:e plats och en överlycklig matte!!!

Tunnlarna är inte gjorde för Vilda. De är inte stora nog:) På denna banan var det 7 gånger man tog tunnlar och platt... På ett ställe tre tunnlar efter varandra...

Vi fick till ett hägerslalom på tävling!!! Även om de inte gick fort.... Det syns inte på filmen, men Vilda river sista brädan på långhoppet...

Öppen Hoppklass + Öppen Agilityklass = PREEM CUP
Resultaten från både de öppnaklasserna lades ihop och Vilda kom på en 21 plats!!! Vilken helg!!!

Nästa helg tävlar vi inofficiellt i Östra-Ljungby!

1 kommentar:

Anonym sa...

21:a plats i det sällskapet var minsann inte dåligt!
// Linda