torsdag 1 april 2010

Invägning nummer 6


Jag har gått ner lika mycket som 44 st 200 grams chokladkakor väger!

Idag var det invägning nummer 6 (av 10). Jag var säker på att jag gått ner, men trodde inte att det var så mycket. Har ju varit på mässa i tre dagar och haft lite middagar här hemma och druckit vin till maten och cider i badtunnan... Men tydligen har jag skött mig ändå, för resultatet är som följer:

- 1,2 kg sen förra invägningen för 14 dagar sen...
- 8,8 kg totalt
- 10,4 % totalt
- 15-17 cm i midjan

Nöjd och besviken
Jag är supernöjd och glad över min viktmindskning och bestämmer mig för att åka till Helsingborg och belöna mig med en BH. Det är länge sen jag köpte en ny och de jag har behöver helt klart förstärkning! Jag har sen jag gick i gymnasiet handlat just BH´ar i en butik i Helsingborg som heter MB Secrets. En äldre dam har butiken och är fenomenal på att hitta rätt BH för just mig. Parkerar långt borta och går mot butiken som ligger på bruksgatan. Men var är butiken??? Den är inte kvar!!!!! Går in i den nya butiken och frågar var den gamla tagit vägen? Får till svar att det är 5 år sedan de la ner och damen gick i pension... Vad gör jag nu? Belöning ska jag ju ha!

Gick till Twilfit på kullagatan i hopp om att de hade något som passade mig. Tog med mig in ett par modeller i min storlek in i provhytten. Tänkte att jag kunde gå ner i både omfång och kupa nu när jag gått ner i vikt, men så fel jag hade... Fick hjälp av en expedit som hämta de deras största kupstorlek G (samma som för 5 år sen...) med deras lägsta omfång 70 (10 cm mindre än för 5 år sen). Tror ni att det passade? Svar nej! Att det ska vara så svårt att få till en BH som passar mina bröst, jag kan inte förstå det!!! De ringde till Twilfit på Väla som hade samma BH i 70H och hängde undan den till mig.

Jag fick även tips om att gå till underklädesbutiken lite längre bort. De hade inget alls i min storlek...

Åkte nu till Väla. Frågade om de hade någon annan BH i min storlek (vilken den nu är)? Men nej, det hade de inte. BH´n som jag lagt undan passade!!! Just när jag klätt på mig, så kom expediten med en annan BH i som kanske kunde passa mig. In i provrummet igen, klä av mig igen för fjärde gången och provade. Den passade också!!! Så det blev dubbel belöning!

Men varför ska det vara så svårt att hitta något som passar? Jag var idag i tre olika butiker fulla med BH´ar och hittade två som passade. Jag bryr mig inte om färg eller mönster, vill bara att det ska passa!

Tävla
I morgon är det agilitytävling i Skurup. Ska bli kul, men det är galet tidigt! Kl 07.10 är det banvandring!!! Återkommer med resultat!

Nu tar jag en tur till Blåkulla, undrar hur många kalorier man bränner på kvastfärden?

5 kommentarer:

Anonym sa...

HA HA HA HA HA
Ja du Mia vilka I-lands problem vi har.
Själv rullar jag ihop dom och fjösar in dom i en vanlig tutthållare model liten.
Camilla

Anonym sa...

Jag säger bara Change på Familia.Hittar jag bh där så hittar du.Min är modell stenslunga:)MO

Anonym sa...

Har du varit inne på Hedbrandt eller vad de nu heter, på Väla, mittemot Guldfynd? Där brukar jag handla och har hittils varit väldigt nöjd. De har öga för tuttar!=)

Håller tummarna att sista pinnen kommer imorgon!
// Linda

Tanja sa...

Håller med MO Change på Familia e super bra både för stora tuttar (läs era)och snygga fasta (läs mina) Thihi /Tanja

Anonym sa...

Små är inte heller lätta att hitta till om man har stort omfång på kroppen//Tina