måndag 15 december 2008

Luciaskuttet en innetävling

Vilda på språng i Oxie 2008-10.
Fotograf: Karsten Göransson

Tanken var en utetävling med många klasser, men vädretsmakter hade andra planer. Det låg snö och hinderna var fastfrusna på morgonen, så det blev en innetävling med tre olika hoppbanor. Lite tajt i lokalen och lite med livet som insats med stolpar mitt i banorna och så jättetungt att springa i sanden, men kul var det. 

Orkanen skulle också få starta och han har aldrig kört agility inne, så det skulle bli mycket spännande! Pga att vi var inne, så blev det ingen filmning...

Bana A
Orkan började i large och rev hela banan och var överlycklig! Han till och med rev ett helt hinder med hinderstöd och allt och var supernöjd!

Vilda var taggad och kampade in på banan med min arm, galet, men jag gillar det! Hon flög fram över hinderna och handlingen fungerade bra. Slalom fungerade inte alls...

Vilda kom 2: a med tiden 60,53 och 15 hinderfel.
Orkan kom 3: a med tiden 60,31 och 25 hinderfel.

Kolla tiden, så lika!!!

Bana B
Nu fick Vilda börja eftersom Orkan rev så mycket i förra klassen...
Hon gick bra igen och var fortfarande taggad! Slalom var kasst igen...
 
Orkanen var lika galen som förra gången och minst lika lycklig!

Vilda kom 2: a med tiden 62,72 och 32,72 fel.
Orkan kom 3:a med tiden 54,22 och 54,22 fel.

Bana C
Vilda gick bra igen och jag tog fram godis vid slalom och då fungerade det!

Orkan rev inte så många hinder...

Orkan kom 3: a med tiden 48,65 och 33,65 fel.
Vilda diskade jag då jag tog fram godiset.

Vi är supernöjda med vår dag!

1 kommentar:

Livet i Fastarp sa...

Jag har inga speciella agilityplaner, men jag har träningsplaner och det är alltid kul att träna tillsammans med någon. Sen kan man ju alltid ta några hinder när man ändå är där, ellerhur?! ;)

Vi ses!