tisdag 7 december 2010

Nitro är en stjärna!

Inser att jag har inga agilitybilder på Nitro!
Får åtgärda det när vi tränar nästa gång!

Nitro och jag har varit på en helt underbar agilitykurs i helgen för Annica Aller. Det är en instruktör som verkligen kan ge varje ekipage vad de behöver! Hennes banor och kombinationer passade mig och Nitro som nybörjare med också klass 3 ekipagen.

Nitro visade åter igen att han gör allt Matte säger (eller allt för en godbit...). Han hittar linjer i banan av sig själv och är superlättstyrd. Han är redan på plats innan jag har tänkt tanken klart liksom. Helgen avslutades med en klass 3 hoppbana. Vi skulle ta till vara på allt vi lärt oss. Innan start var jag ganska säker på att Nitro skulle hinna ikapp mig på hinder fyra och att min handling därefter skulle vara körd... Men jag gav järnet och körde riktigt offensivt och tog oss runt! Inte med den planerade handlingen, men med en massa lösningar som bara dök upp i mitt huvud och Nitro bara fattade vad jag menade! Underbar känsla!

Nu är vi anmälda till vår första tävling i Oskarström i slutet på januari. Då ska det köras labbe så det ryker!

Inga kommentarer: