lördag 11 december 2010

Förkyld i väntans tider...

Här är det förkylt. Jag var vit hemma från jobb tisdag-torsdag och tvingade mig till jobb i fredags. Vi hade en fotografering som jag inte kunde ställa in. Åkte hem tidigare och sov en timme. Sen iväg på julfest med Husses jobb på Erikslund. Trevligt, men några har lite att förklara på jobb på måndag... När spriten går in går vettet ut... Själv så körde jag så klart och vi åkte hem runt midnatt. Vaknade idag kl 04.00 och hostade som en tog. Var uppe i en timme, sen fick det bli Bisolvon... Somnade om och vaknade igen kl 9.30. Skönt, men gårdagen gjorde mig inte friskare...
Så festen i Lund i kväll är inställd till förmån av att ligga i sängen och kurerar mig...

Vi skulle åkt till Väla idag och letat efter nya byxor till mig. Magen är inte stor, jag har bara gått upp ca 4 kg, men den börjar ta plats... Så ett par mamma-byxor vore inte fel. Planerna är nu framflyttade till i morgon.

Vi går i väntanstider på en kallelse till ultraljud. Det genomförs i ca vecka 18+0 och i morgon går vi in i 16+0, eller vecka 17 som det heter. Har jag räknat rätt, så borde det bli i mellandagarna, men är barnmorskorna lediga då? När får vi då en tid? Så vi kollar brevlådan med stor spänning varje vardag!

Nu ska jag pyssla lite och sen vila middag!

2 kommentarer:

Annsofi sa...

Här hostas det också. Det har blivit många sömnlösa nätter. Men igår upptäckte jag att jag hade en flaska Oleum Basileum i badrumsskåpet. Funkar som Vicks vaporub fast det luktar tio gånger värre. Smorde in bröstkorgen och sov hela natten som ett litet barn :-) Finns på apoteket. Bara ett litet tips i förkylningstider.:-)

Monica med Mio sa...

Jo jag växte ur mina jeans ursnabbt när jag väntade Elvin. Började med sån resår i mina vanliga jeans först, snål som jag är. ;) Men så fick jag en hel uppsättning mammabyxor från en jobbkamrat som inte skall ha fler än två och det var verkligen helt underbart att ha riktiga mammabyxor!