måndag 25 juli 2011

Renovering

Igår blev vi äntligen klara med golvlisterna i bygget. Alla meter list är nu på plats målade och fina! Fönsterfoder till de fem fönstren är målade och ska sättas upp i kväll. Samma gäller med de snygga fönsterbrädornade.

Jag har nu börjat bära ner lite av de saker som ska vara i de tre nya rummen; Elis äggformade spjälsäng från IKEA är på plats och bokhyllan börjar fyllas med böcker och så. Jag har träningsvärk i mina armar efter allt bärande... Det är inte så mycket som ska till för att jag ska få träningsvärk...

Vi har börjat fundera på vilka möbler vi ska ha och så. Det är kul att äntligen få tänka på inredning och inte bara på byggnation. Vi längtar efter att få en TV-soffa igen och att få till baka vår hall som just nu är hall, kontor och matsal...

Elis sover, så nu ska jag passa på att måla lite till!

1 kommentar:

Annsofi sa...

Arga snickaren göre sig icke besvär :-)